روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 36451
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 19 آذر 1401 - 16:21 | | ارسال توسط :
وزیر جهاد کشاورزی:

محدودیتی از سوی کشورهای هدف برای صادرات محصولات کشاورزی وجود ندارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای هند، پاکستان، عراق، چین، روسیه و غیره در حال انجام است و در حال حاضر هیچ‌ محدودیت و ممنوعیتی از سوی کشورهای هدف صادراتی برای محصولات کشاورزی ایران وجود ندارد.
محدودیتی از سوی کشورهای هدف برای صادرات محصولات کشاورزی وجود ندارد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«سیدجواد ساداتی‌نژاد» در چهل و یکمین جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی که با حضور اعضای اتاق تعاون ایران برگزار شد، افزود: وزیر جهاد کشاورزی گفت: حمایت و تسهیل صادرات محصولات کشاورزی، از جمله مهمترین هدف‌گذاری‌های وزارت جهاد کشاورزی است و در یک سال گذشته به واسطه اقدامات انجام شده شاهد رشد صادرات محصولات کشاورزی بوده‌ایم.

وی خاطرنشان‌کرد: مشوق‌های صادراتی مختلفی از جمله رفع تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات برخی محصولات کشاورزی، کاهش و حذف تعرفه‌های صادراتی، پرداخت یارانه‌های صادراتی و غیره در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح‌کرد: با اعمال ممنوعیت و محدودیت‌های داخلی غیرمنتظره و یک‌شبه صادراتی و وارداتی در بخش کشاورزی مخالفیم و در این راستا برنامه بلندمدت یک‌ساله به بازرگانان و تجار بخش کشاورزی داده خواهد شد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به نقش تشکل‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی در صادرات محصولات کشاورزی، گفت: به دنبال آن هستیم که در آینده نزدیک همه اختیارات تنظیم بازار داخل و صادرات محصولات کشاورزی را به تشکل‌ها و اتحادیه‌های تولیدی و بازرگانی بخش کشاورزی واگذار کنیم.

وی تاکید کرد: تشکل‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی در صورت یکپارچگی و اتحاد، قابلیت حکمرانی بخش کشاورزی به عنوان خصوصی‌ترین و مردمی‌ترین بخش اقتصادی کشور را دارند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.