روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 4 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 21927
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 01 مهر 1400 - 16:53 | | ارسال توسط :
سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور:

مدرسه بدون حضور دانش آموزان روح و نشاط ندارد

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه بازگشایی مدرسه ها بدون حضور دانش آموزان بی روح و بی نشاط است،گفت: ما فرهنگیان همواره در طول مدتی که ویروس کرونا در جهان و در کشورمان سیطره پیدا کرده، از این که دانش آموزان در مدرسه حضور نداشتند؛ بسیار نگرانیم.
مدرسه بدون حضور دانش آموزان روح و نشاط ندارد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، میترا تیموری روز پنجشنبه در آیین نواخته شدن زنگ شکوفه ها در استان هرمزگان که به صورت نمادین در مدرسه دخترانه شاهد ناحیه یک بندرعباس برگزار شد، افزود: وزارت آموزش و پرورش و فرهنگیان همه تلاش خود را بکار بسته است که دانش آموزان از آموزش بی بهره نباشند و به طور پی درپی در جریان یادگیری قرار گیرند.

 وی بیان داشت:  قبول داریم که نارسایی ذاتی رسانه ها برای امر تعلیم و تربیت دانش آموزان نتوانست ما را به آن هدفی که داشتیم برساند اما با توجه به اینکه مهم ترین هدف ما حفظ  و تامین سلامت دانش آموزان، اولیا و معلمان است لذا به ارتباط  از راه دور با دانش آموزان بسنده کردیم.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اظهارداشت: خوشبختانه شرایط  طوری فراهم شده است که با تولید واکسن های متعدد کرونا مقداری از این تنش کم شود و جهان به سمتی می رود که بزودی با این ویروس مبارزه کرده و زمینه را برای حضور تمام مشاغل و بویژه شرکت دانش آموزان در مدرسه ها فراهم کند.

تیموری ادامه داد: ما خوشحالیم که تعلیم وتربیت هم می تواند از این پیشرفت بهره مند شود و بتوانیم معلمان، دانش آموزان، مدیران و اولیا را در مدرسه داشته باشیم و آن شور و حرارت را مجدد به کلاس های درس برگردانیم.

وی اضافه کرد: بررسی های متعدد نشان داده است که حضور نداشتن دانش آموز در مدرسه لطمه های بسیار جبران ناپذیری به بحث آموزش یادگیری و تعلیم تربیت روانی وارد می کند.

این مقام فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از بین دانش آموزانی که در سراسر جهان متاثر از ویروس کرونا تعطیل بوده و در منزل بودند؛ ۷۰ درصد شان دچار فقر مطلق یادگیری شدند که طبق پیش بینی صورت گرفته به مدت ۱۰ سال طول می کشد که آن لطمه هایی که به دانش آموز وارد شده، جبران شود.

وی ابرازداشت: غیر از این، مشکلات روحی و روانی که به بچه ها و خانواده ها وارد شده است که این ها همه نیاز به بازپروری و ترمیم دارد و این جزء با بازگشایی مدرسه ها حاصل نمی شود؛ بنابراین ما همه توان خودمان در وزارت آموزش و پرورش با همکاری سایر دستگاه ها بکار بسته ایم که شرایط را طوری مهیا کنیم که دانش آموزان بتوانند در مدرسه حضور یابند.

تیموری گفت: باتوجه به اینکه دغدغه سلامتی دانش آموزان در درجه اول برای ما اهمیت قرار داده لذا نمی خواهیم که بازگشایی مدرسه ها ابتدا با حضور حداکثری و صد درصدی دانش آموزان باشد بلکه تمام تلاش مان براین است که محیط  مدرسه را ایمن، بهداشتی و سالم نگه داریم و بعد باتوجه به آن پروتکل هایی که به ما ابلاغ شده گام به گام به سمت حضوری پیش برویم.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: اولویت حضور در مدرسه با دانش آموزان دارای نیاز بیشتر از جمله پایه ابتدایی، دانش آموزان دختر و دانش آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) است که از اولیا خواستاریم در حفظ سلامت دانش آموزان و فراهم شدن زمینه برای حضور دانش آموزان به ما کمک کنند.

تیموری گفت: معلمان نیز بایستی اصل اول که حفظ سلامت دانش آموزان است را به طور حتم در نظرداشته باشند و در درجه اول می خواهیم فرد به لحاظ جسمی سالم باشد و بعد به پرورش روح و روان دانش آموزان بپردازیم.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اظهارامیدواری کرد: روز شنبه سوم مهرماه بتوانیم جشن آغاز سال تحصیلی جدید برای سایر پایه ها را داشته باشیم و مدرسه ها را مهیا کنیم که در طول سال به سمتی برویم که سایر مدرسه ها وقتی که پروتکل ها به ما اجازه می دهد، بازگشایی داشته باشیم.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و دانش آموزانی که در اثر کرونا فوت شدند، گفت: آرزو داریم که همه اولیا و معلمان و همچنین کادر اداری سلامت و تندرست باشند و سال با نشاط و  آرامی در پیش داشته باشیم و شور و هیجان به مدرسه برگردد.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در پایان ضمن تبریک پیام وزیر آموزش و پرورش به کادر آموزشی، مدیران، معلمان و دانش آموزان هرمزگان گفت: ایشان قول مساعد دادند که تمام تلاش شان را در وزارتخانه بکار گرفته که بتوانیم تا جایی امکان دارد کمبودها و چالش را برطرف کنیم و بار دیگر شاهد شور و شوق و انرژی و گرمای دانش آموزان و معلمان در مدرسه باشیم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.