روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30056
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1401 - 9:22 | | ارسال توسط :

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: : شهروند هوشمند و مسئول پیش نیاز جامعه هوشمند است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: برای رسیدن به یک جامعه هوشمند باید تمامی ابعاد و عناصر هوشمند سازی در جامعه رعایت شود که نخستین مورد آن شهروند هوشمند و مسئولیت پذیر است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: : شهروند هوشمند و مسئول پیش نیاز جامعه هوشمند است

به گزارش روزنامه اخبار کیش، مهدی کشاورز در آیین افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در جزیره کیش با تقدیر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه اظهار کرد: ما نیز در جزیره کیش به سهم خود تلاش می کنیم گام های موثری در این عرصه برداریم.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی در حال عبور از شرایط معمول است و باید برای سبک زندگی دیجیتال در کنار سبک زندگی ایرانی اسلامی شرایط تعریف شود افزود: مفهوم هوشمند سازی امروز دیگر مفهومی اختیاری نیست و به یک الزام تبدیل شده است و ما برای برقراری ارتباط با جهان پیرامون نیازمند ورود به این مفهوم ویادگیری آن هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: یکی از راه های ارتباطی جهان امروز که مرزها را در نوردیده و تغییر داده است مفهوم هوشمند سازی است.

وی با اشاره به اینکه برای داشتن زندگی هوشمند اعم از اقتصاد هوشمند، فعالیت هوشمند و … نیازمند پیش زمینه هایی هستیم و بدون آن نمی توان وارد این حوزه شد تاکید کرد: برای ورود به یک جامعه هشومند باید صفر تا صد یک موضوع هوشمند شود و پیش نیازها و پس نیازهای آن نیز مورد توجه قرار گیرد.

کشاورز شهروند هوشمند و مسئولیت پذیر را ضرورت جامعه هوشمند برشمرد و افزود: بی تردید عدم توجه به پیش نیاز.و پس نیازهای یک فرآیند به ویژه در حوزه هوشمند سازی موجب می شود که با مشکلات بسیاری در این بخش روبرو شویم و نتیجه مطلوب به دست نیاید.

وی با تاکید بر اینکه بخش حاکمیتی وظیفه برنامه ریزی، طراحی و ایجاد زیرساخت ها برای ورود بخش خصوصی به حوزه های مختلف فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را دارد افزود: ایجاد زیرساخت ها امر بسیار مهم و ضروری است که حاکمیت باید در آن ایفای نقش کرده و بخش خصوصی باید به حوزه اجرا و عمل ورود کند نه اینکه بخش دولتی خود را رقیبب بخش خصوصی بداند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه حتی در حوزه فرهنگی اجتماعی نیز باید بخش دولتی طراح و برنامه ریز باشد و بخش اجرایی برون سپاری شود تصریح کرد: در بخش های دیگر مانند آی تی و دیجیتال نیز این مورد باید لحاظ شود زیرا بخش خصوصی بهتر و چالاک تر می توان کار کند.

وی آموزش و مهارت آموزی، عدم وجود قوانین مهاجم و معارض و غیرمسئولانه در مناطق آزاد و توجه به نقش فعال بخش خصوصی در این مناطق را از جمله مواردی برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.