روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 33134
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 08 مرداد 1401 - 9:39 | | ارسال توسط :

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: نگاه به کیش باید نگاه آرمان شهری باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه نگاه به کیش باید نگاه آرمان شهری باشد گفت: کیش باید پرچمدار توسعه یافتگی جزایر ایرانی باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: نگاه به کیش باید نگاه آرمان شهری باشد

به گزارش روزنامه اخبار کیش، مهدی کشاورز در آیین رونمایی از طرح ساماندهی و طراحی شهری نوار ساحلی کیش که با حضور سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد با تاکید بر اهمیت ساماندهی و نگاه علمی به رویکردها اظهار کرد: در نخستین گام از نگاه علمی به انجام فعالیت ها، طرح ساماندهی سواحل است که برای نخستین بار در کشور به صورت یکپارچه در زمینه های گردشگری دریایی، تجارت، بازرگانی و سرمایه گذاری انجام می پذیرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه کیش باید پرچمدار توسعه یافتگی جزایر ایرانی باشد: کیش منظومه ای از جزایر و پیشانی جزایر ایرانی است و به عنوان یکی از جزایر خلیج فارس نقش کلیدی دارد.

وی با اشاره به اینکه ما باید برای کیش نگاه آرمان شهری داشته باشیم  و رهبر معظم انقلاب نیز بر نگاه در توسعه و پیشرفت کشور تاکید دارند افزود: نگاه برای کیش باید نگاه ملی، بین المللی و آرمان شهری باشد و اگر نگاه ما آرمانی نباشد دچار روزمرگی می شویم.

کشاورز با تاکید بر اینکه باید ابتدا ایده آل ها و آرمان ها را تعریف و سپس بر اساس آن ها حرکت کنیم زیرا در آن صورت کمترین حرکت نیز نمود دارد افزود: بیانیه گام دوم رهبری راهبردها و مسیر را به خوبی مشخص کرده و در آن هفت گام اساسی معرفی شده است.

علم و پژوهش، اخلاق و معنویت، اقتصاد درون زا و گردشگری پایدار، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی به گفته کشاورز ۷ گامی است که در بیانیه گام دوم بر آن تاکید شده است. وی با بیان این مطلب افزود: بسیاری از ظرفیت ها و توانمندی های جزیره کیش مغفول مانده و با وجود توان بالا نسبت به برخی کشورهای همسایه عقب مانده ایم و در حوزه اجرایی و راهبردی کار کمی انجام شده است.

وی با اشاره به عدم توسعه متوازن در جزیره کیش، عدم بهره گیری از ظرفیت های ورزشی و مبتنی بر دریا، کمبود مسکن با وجود ۲۵ هزار واحد خالی در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: در طرح ساماندهی سواحل به تمامی سلایق و  گروه ها توجه شده است و این طرح با پیوست سبک زندگی و فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش با اشاره به اینکه کیش منبع غنی ظرفیت های مغفول اعم از اب، هوا، آفتاب و دریاست افزود: ایجاد منابع درآمد پایدار، جذب سرمایه گذارها، توزیع عادلانه امکانات رفاهی، حفظ حریم دریا از جمله تاثیرات طرح ساماندهی سواحل است که با ملاحظات زیست محیطی برنامه ریزی شده است.

وی خاطر نشان کرد: نباید به سادگی از نار این طرح بگذریم و باید با برگزاری همایش ها و تنظیم مقاله ها در خصوص اجرای این طرح، الگوسازی برای کل کشور صورت گیرد.

طرح جامع گردشگری کیش به مساحت ۸۰۰ هکتار، به طول ۴۳ کیلومتر و با عمق ۲۰۰ متر با هدف ارتقا جزیره کیش به عنوان مقصد گردشگری نمونه ساحلی- دریایی در مقیاس ملی منطقه ای و بین المللی با ساحلی پویا و زنده مبتنی بر جاذبه های تاریخی، فرهنگی و زیست محیطی با مدیریت و بهره برداری یکپارچه با اقتصاد و توسعه پایدار به عنوان جزیره سبز متکی بر فناوری های نوین و انرژی های تجدید پذیر تعریف شده است. که در این طرح توجه و نگاه ویژه ای به بومیان و کیشوندان شده است.

بر اساس گزارش مشاورین طرح این پروژه: برآورد اولیه این طرح ۱۸ هزار میلیارد ریال هزینه ساختمانی و ۶۰ هزار میلیارد ریال هزینه زیر ساخت ها عنوان شده است.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.