روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 12514
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی, ویژه تاریخ انتشار : 23 دی 1399 - 10:54 | | ارسال توسط :

مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش: فرودگاه و بندر کیش با رعایت تمامی پروتکل های برای ایام نوروز آمادگی کامل دارد

مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش از آمادگی کیش برای استقبال از گردشگران نوروزی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خبرداد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش؛ علی عرب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به اینکه پیش بینی می شود به دلیل بسته بودن مرزهای اکثر کشورها ونبود سفرهای خارجی  و شرایط مناسب آب و هوای، جزیره کیش یکی از مقاصد پر طرفدار سفر در ایام نوروز باشد اظهار کرد: کیش آمادگی این را دارد که روزانه تا ۲۰۰ پرواز رفت و برگشت را میزبانی کند

وی افزود: در بندر نیز مشکلی وجود ندارد زیرا ما همواره قبل از ایام نوروزبا برنامه ریزی های دقیق تعداد شناورها را افزایش می دهیم و امسال نیز برنامه ریزی های لازم صورت خواهد گرفت. و ظرفیت های لازم ایجاد می شود تا به تعداد مورد نیاز سفرهای دریایی و هوایی انجام شود.

علی عرب با اشاره به اینکه تامین سوخت هواپیماها در فرودگاه بین المللی کیش با توجه به تعدد پروازها از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: در صورتی که موفق به تامین سوخت هواپیماها نشویم ناگزیر خواهیم بود تا تعداد پروازهای روزانه را کاهش داده یا تایپ هواپیماها را کوچکتر کنیم بنابراین از سال های گذشته طراحی لازم برای تامین سوخت از مجموعه نفتی گلدیس توسط سیستم لوله کشی مستقیم به فرودگاه استفاده می شود.

وی همچنین به تعبیه مخازن سوخت در فرودگاه کیش اشاره کرد و افزود: طی سال های گذشته طرح ایجاد پایگاه سوخت رسانی فرودگاه در شرکت بندر و فرودگاه های کیش در حال اجراست که در فاز اول ۴ مخزن سوخت ۹۰ هزار لیتری  د رحال اراست که به اتمام رسیده و به زودی قابل بارگیری و آماده استفاده خواهد شود به ویژه در ایام نورز به این مخازن احتیاج داریم تا در صورت بروز مشکلات دریایی و تاخیر کشتی های سوخت با مشکلات تامین سوخت هواپیماها مواجه نشویم

وی تاکید کرد: در فاز دوم یک مخزن ۵ میلیون ۲۰۰ هزار لیتری و یک مخزن اطفاء حریق طراحی و در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت بنادر و فرودگاه های کیش افزود: این پروزه مدت زمانی به دلیل افزایش نرخ ارز دچار وقفه شد که با گرفتن پیمانکار جدید در حال انجام است و امیدواریم که در زمان تعیین شده به پایان یافته و به اتمام برسد.

.وی در خصوص سوختگیری هواپیماهای عبوری نیز گفت: در حال حاضر به صورت روتین امکان سوختگیری هواپیماهای عبوری از آسمان کیش وجود ندارد اما در صورت نیاز و اضطرار فرودگاه کیش به عنوان فرودگاه معین بندرعباس، شیراز و دوجه می تواند سوخت مورد نیاز پروازها را تامین کند .

علی عرب با اشاره به اینکه بنرد تجاری کیش حدود ۴۰ پست اسکله از ۴ – ۵ هزار تن تا ۳۵ هزار تن در عمق های مختلف دارد که اسکله عملیات عمرانی اسکله ۳۵ هزارتنی انجام شده است و پس از لایروبی قابلیت بهره برداری خواهد داشت ضمن اینکه لایروبی نیز به زودی آغاز می شود.

وی با اشاره به انجام چندین پروژه در بندر کیش افزود: سایبان هانگار که شامل یک سایبان بزرگ با جرثقیل های سقفی است در ساکله تجاری در حال انجام است که می تواند ظرفیت تخلیفه و بارگیری را افزایش دهد.

عرب تاکید کرد: درحال اجرای سیستم اطفاء حریق بندر هستیم که تا دوسه ماه آینده تکمیل و بهره برداری و موجب ایمنی بیشتر شناورها می شود همچنین ساختمان جدید گمرک کیش را درحال ساخت داریم که تا ۲۲ بهمن به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تامین آب شناورها و فروش آب به عنوان یک منبع درآمد افزود: در بندر چارک نیز چندین پروژه در دست احداث داریم . همچنین در راستای افزایش ایمنی استقرار ماشین آتش نشانی در بندر صیادی کیش صورت گرفته است.

سیستم پذیرش آنلاین با هدف افزایش سرعت پذیرش خودروهای سنگین در بندر چارک و ایجاد پارکینگ شناورها در اسکله صیادی از دیگر طرح هایی است که مدیرعامل شرکت بنادر و فرودگاه های کیش به آن ها اشاره کرد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.