روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 5214
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 12 مرداد 1399 - 11:39 | | ارسال توسط :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان :

مراسم محرم در شهرستان‌های قرمز و پر خطر استان هرمزگان به صورت مجازی برگزار شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مراسم محرم در شهرستان‌های قرمز و پر خطر استان هرمزگان به صورت مجازی برگزار شود تا از ابتلای ناشی از عدم رعایت فاصله فیزیکی جلوگیری به عمل آید.
مراسم محرم در شهرستان‌های قرمز و پر خطر استان هرمزگان به صورت مجازی برگزار شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مراسم محرم در شهرستان‌های قرمز و پر خطر استان هرمزگان به صورت مجازی برگزار شود تا از ابتلای ناشی از عدم رعایت فاصله فیزیکی جلوگیری به عمل آید.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از  فارس، حسین فرشیدی اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد استفاده هرچه بیشتر هم استانی‌های عزیز از ماسک هستیم به طوری که بیش از ۹۰ درصد مردم در محیط‌های عمومی از ماسک استفاده می‌کنند که ضمن تشکر از این اراده جمعی، عامل کاهش آمار ابتلا در استان نیز متأثر از این اقدام خوب است که باید ادامه و گسترش یابد.

وی افزود: مهم‌ترین مسأله بحث رعایت فاصله اجتماعی در کنار استفاده از ماسک است که اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند کرونا را مهار کرده و جان انسان‌ها را در امان نگاه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این که تمامی شهرهای هرمزگان به جز بوموسی، بشاگرد، سیریک و بستک در وضعیت قرمز قرار دارند، خاطرنشان کرد: بوموسی وضعیتی سبز و بشاگرد نیز سفید است و سیریک و بستک نیز در وضعیت زرد قرار دارند. از همه مردم می‌خواهیم که با دقت دست‌های خودشان را مرتباً بشویند و فاصله از یکدیگر را در محیط‌های عمومی با وسواس رعایت کنند.

فرشیدی درباره برگزاری مراسم ایام محرم نیز با بیان این که حتما باید مراسمات در شهرستان‌های قرمز، نارنجی و زرد به صورت مجازی برگزار شود و مردم در این زمینه دقت لازم را داشته باشند، گفت: پروتکلی از سوی ستاد ملی کرونا در این زمینه در حال تدوین است که بزودی نهایی و ابلاغ خواهد شد و مردم برای حفظ سلامتی خود باید حتماً این پروتکل را در ایام محرم جدی بگیرند.

وی از عزیزانی که نذری بر عهده دارند نیز خواست تا از پخت نذری به دلیل مشکلاتی که ممکن است ناشی از شیوع کرونا در پی آن رخ دهد، خودداری و امسال ماسک نذر کنند تا همه بتوانند با استفاده از ماسک، در محیط‌های عمومی حضور پیدا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تصریح بر این که سلامت مردم مهم‌ترین موضوع است و کسی راضی به خطرافتادن سلامت مردم نیست، اظهار کرد: ایام محرم را می‌توانیم در منازل خودمان و به همراه خانواده خودمان برگزار کنیم و هر خانه را به یک خیمه‌گاه برای سید و سالار شهیدان تبدیل کنیم و مراسمات عزاداری را از رسانه ملی و شبکه‌های مجازی دنبال کنیم تا بتوانیم با کمترین آسیب از این مقطع نیز عبور کنیم.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : فارس
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.