روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 22918
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 03 آبان 1400 - 16:20 | | ارسال توسط :

مشاور رییس جمهور: کیش باید به پایلوت فرهنگی کشور تبدیل شود

مشاور رییس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویزه اقتصادی گفت: گردشگری مهمترین ماموریت سازمان منطقه آزاد کیش است اما تلاش می شود این جزیره به پایلوت فرهنگی کشور تبدیل شود.
مشاور رییس جمهور: کیش باید به پایلوت فرهنگی کشور تبدیل شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا سعید محمد در بدو ورود به جزیره کیش اظهار داشت: توسعه جزیره کیش برمبنای گردشگری و فرهنگی طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب از جمله برنامه محوری این دبیرخانه در دولت جدید است و در این راستا اما پذیرش سرمایه گذاران هستیم.
مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی برای حضور سه روزه در رویداد نمایشگاهی و همایشی آیفیکس ۲۰۲۱ به کیش سفر کرده است، وی سفر خود به این جزیره را با حضور در مزار شهدای گمنام و تجدید بیعت با شهدا و امام شهیدان آغاز کرد.
گشایش رویداد آیفیکس ۲۰۲۱ کیش (نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی مناطق آژاد و ویژه اقتصادی کشور)، حضور در غرفه ها و نشست با سرمایه گذاران شرکت کننده در این رویداد از برنامه های سفر وی است.
وی همچنین در در جریان سفر سه روزه خود به جزیره کیش با سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی، ائمه جمعه و فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کیش دیدار کرده و از طرح های نیمه تمام و واحدهای صنعتی و تولیدی این جزیره بازدید می کند.
محمد ساعت ۲۰ امروز دوشنبه دوم آبان از طریق برنامه تلویزیونی بازتاب شبکه کیش به صورت مستقیم با مردم این جزیره گفت و گو می کند.
وی پیش از این به مناطق آزاد تجاری اروند و انزلی سفر کرده بود و کیش سومین مقصد وی برای بازدید از مناطق آزاد تجاری جزیره است.
نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی موسوم به رویداد آیفیکس ۲۰۲۱ کیش دوشنبه دوم تا چهارشنبه پنجم آبان سال جاری برگزار می شود.
منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.
ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.