روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 5246
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 13 مرداد 1399 - 9:59 | | ارسال توسط :
رئیس اداره استاندارد کیش خبرداد:

مصالح ساختمانی پایه از ابتدای شهریور ملزم به دریافت تاییدیه اداره استاندارد شدند

رئیس اداره استاندارد کیش با تاکید بر اهمیت کنترل کیفیت مصالح ساختمانی در افزایش طول عمر ساختمان ها گفت: وارد کنندگان، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران مصالح ساختمانی ( شن و ماسه، سیمان و میلگرد) در کیش قبل از استفاده باید تاییدیه اداره استاندارد را دریافت کنند.
مصالح ساختمانی پایه از ابتدای شهریور ملزم به دریافت تاییدیه اداره استاندارد شدند

رئیس اداره استاندارد کیش با تاکید بر اهمیت کنترل کیفیت مصالح ساختمانی در افزایش طول عمر ساختمان ها گفت: وارد کنندگان، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران مصالح ساختمانی ( شن و ماسه، سیمان و میلگرد) در کیش قبل از استفاده باید تاییدیه اداره استاندارد را دریافت کنند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، سعید صومعه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت کنترل کیفیت مصالح ساختمانی در هزینه های ساخت و ساز و افزایش طول عمر ساختمان ها اظهار کرد: تا به امروز براساس فرآیندهای حاکم بر منطقه اداره استاندارد کیش دراین حوزه ورود نکرده بود اما با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و تاکید معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری بحث کنترل کیفیت مصالح ساختمانی مطرح شد.

سعید صومعه رئیس اداره استاندارد و نظارت غذا و دارو کیش در خصوص کنترل کیفیت مصالح در جزیره کیش بیان نمودند: یکی از چالش‌هایی که در منطقه با آن مواجه هستیم استفاده از مصالح غیر استاندارد ساختمانی و یا عدم به کارگیری صحیح آن‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد ؛ داشتن استاندارد و همچنین استفاده درست از مصالح استاندارد هر دو مکمل هم هستند که اداره استاندارد در مراکز تولید، عرضه بر امر تولید محصولات مطابق با الزمات استاندارد ملی نظارت دارد .

وی افزود: نظارت مدیریت فنی و عمران شهری سازمان و شهر سازی، نظارت در بکارگیری و استفاده صحیح مصالح را بر عهده دارند که علاوه بر آن با سازو کار مناسب باید در محل بکارگیری مصالح نیز استفاده لازم انجام پذیرد. افزایش کنترل و نظارت‌ها باعث خواهد شد که مصالحی که به صورت غیر مجاز وارد و یا تولید می‌شوند نتوانند در بازار عرضه شوند و این امر کمک می‌کند تا محصولات استاندارد فعالیت خود را گسترش دهند ؛ چرا که مصرف کنندگان به سمت استفاده از مصالح استاندارد خواهند رفت.

مهندس صومعه با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد عهده دار سیاست گذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد و اطمینان بخشی به کیفیت کالاها و خدمات در کشور می باشد، اظهار داشت؛ با توجه به قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، هرگونه تولید، توزیع و تمرکز کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون داشتن پروانه استاندارد ممنوع است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد اظهار داشت: مصالح ساختمانی باید در مبادی ورودی و در مراحل مختلف  تولید  تحت نظارت باشند و نظارتی که از سوی مهندسان ناظر در محل ساخت و سازها صورت می گیرد، در واقع تکمیل کننده نظارت های اولیه است.لازمه ارتقاء سطح کیفی ساختمان ها این است که مصالح با کیفیت و استاندارد در ساخت وسازها به کار برود. وی با انتقاد از پایین بودن عمر مفید ساختمان ها در جزیره عنوان کرد: با وجود هزینه بالای ساخت و ساز در جزیره، عمر ساختمان در این منطقه نسبت به سرزمین اصلی بسیار پایین تر می باشد و این امر جز با  استفاده از مصالح استاندارد و بکارگیری صحیح آن محقق نمی شود.

صومعه با بیان اینکه با ارتقای کیفیت مصالح، کیفیت ساختمان ها نیز بالا می رود، گفت: سایر نهادها نیز باید در این بخش کمک کنند و برای شکل گیری این امر نیاز است مدیریت فنی و عمران شهری سازمان، معاونت معماری و شهرسازی و اداره استاندارد بصورت یک مدیریت یکپارچه شهری در یک راستا قرار بگیرند تا نتیجه مطلوب را بگیریم.

وی با اشاره به هماهنگی های معاونت عمرانی در این طرح افزود: از این پس تمامی مصالح ساختمانی که در جزیره کیش در ساخت و سازها مورد استفاده قرار می گیرند باید مجوز اداره استاندارد را دریافت کنند.

رئیس اداره استاندارد کیش تشریح کرد: ضرورت دارد وارد کنندگان مصالح ساختمانی قبل از بارگیری تاییدیه کنترل کیفیت مصالح ساختمانی بنیادی مانند شن و ماسه، میلگرد و سیمان را که قصد دارند به جزیره کیش وارد کنند دریافت و سپس اقدام به بارگیری کنند.

وی ادامه داد: تولید کنندگان مصالح ساختمانی و واحدهای صنعتی و کارگاهی نیز که مصالح را فرآوری می کنند و به نوعی تولید کننده محسوب می شوند و مواد ترکیبی روان کننده که مورد استفاده در ساخت و تولید بتن واحدهای دیگر است تامین می کنند مشمول دریافت استاندارد اجباری و کنترل کیفیت اداره استاندارد در داخل جزیره کیش هستند.

صومعه با اشاره به اینکه استفاده کنندگان از مصالح ساختمانی پایه نیز با توجه به شیوه نامه جدید که آنان را ملزم به استفاده از مواد ساختمانی استاندارد می کند باید از مواد با کیفیت و استاندارد در ساخت و سازهای خود استفاده کنند تصریح کرد: در صورتی که سرمایه گذاران در پروژه های خود از مواد استاندارد شده استفاده نکنند تمامی تلاش های صورت گرفته مسیرهای قبل را از بین می برند بنابراین تولید سازه ها و ساختمان های با کیفیت و استاندارد حاصل یک تلاش گروهی است و تمامی حوزه ها باید دست به دست هم بدهند تا شاهد ارتقاء خوبی در کیفیت مصالح ساختمانی و سازه های ساخته شده در جزیره کیش باشیم.

رئیس اداره استاندارد در پایان خاطر نشان کرد: برای استفاده صحیح  و درست از مصالح استاندارد ساختمانی باید نظارت های مستمری در ورود، تولید و عرضه صورت گیرد که در این راستا نیازمند فرهنگ سازی در جامعه هستیم و این موضوع باید به مطالبه عمومی تبدیل شود و با توجه به برنامه سازمان در خصوص کنترل کیفیت مصالح، از ابتدای شهریور ماه با استقرار کارشناسان شرکت بازرسی همکاری اداره استاندارد در ورودی بندرگاه کیش، از کلیه مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری نمونه برداری و آزمون بعمل خواهد آمد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.