روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 1 June , 2024
امروز : شنبه, ۱۲ خرداد , ۱۴۰۳ - 25 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32573
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 21 تیر 1401 - 9:30 | | ارسال توسط :

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: ترمینال جدید فرودگاه کیش مگاپروژه ای ملی/ کیفیت را فدای سرعت نمی کنیم

به گزارش روزنامه اخبار کیش، ترمینال جدید فرودگاه کیش که کلید آغاز به کار آن از سال ۹۲ خورده است امروز به گفته سعید پورزادی ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می رود در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد. وی با اشاره به اینکه تست سرد برخی از بخش ها به زودی […]

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: ترمینال جدید فرودگاه کیش مگاپروژه ای ملی/ کیفیت را فدای سرعت نمی کنیم

به گزارش روزنامه اخبار کیش، ترمینال جدید فرودگاه کیش که کلید آغاز به کار آن از سال ۹۲ خورده است امروز به گفته سعید پورزادی ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می رود در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه تست سرد برخی از بخش ها به زودی آغاز می شود تا آزمون و خطاهای لازم انجام شده و ایرادات احتمالی مرتفع شود افزود: این پروژه یک پروژه بزرگ ملی است و باید برای اتمام آن نهایت دقت و توجه صورت گیرد.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه پیشرفته پروژه به صورت هفتگی توسط هیئت مدیره سازمان رصد می شود تاکید کرد: کارگران در دو شیفت کاری با تمام توان در حال کار هستند و تلاش می کنیم تا پیش راه اندازی ها از یک ماه آینده آغاز و تست های سرد و گرم انجام شود

وی با اشاره به اینکه این پروژه تا امروز حدود ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است از میزان ظرفیت مسافر این پروژه تا ۶ میلیون نفر در سال خبرداد وافزود: با تکمیل این پروژه که یک پروژه بزرگ ملی است نیازهای گردشگری کیش در این حوزه تا سال ها برطرف می شود.

سعید پورزادی با تاکید بر اینکه اولویت سازمان منطقه آزاد کیش بر اتمام طرح های نیمه تمام به ویژه در حوزه زیرساختی است افزود: طرح هایی همچون مخازن سوخت رسانی، تصفیه خانه فاضلاب، جمع آوری آب های سطحی، و تمامی طرح های که اهمیت زیرساختی و زیست محیطی داشته باشند در اولویت دستور کار سازمان قرار دارند.

وی افزود: جزیره کیش دارای جغرافیای شکننده و تاب آوری پایینی است به همین دلیل باید در حوزه هایی مانند زیرساخت و زیست محیطی توجه بیشتری به انجام دقیق و سریع پروژه ها داشته باشیم.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: در انجام پروژه ها آنچه بیش از همه مهم است توجه به کیفیت کار است و به همین منظور تلاش می کنیم تا کار با کیفیت انجام دهیم حتی اگر اندکی انجام پروژه ها زمان بر و طولانی تر شده و برای دریافت یک جواب آزمایشگاه یک هفته هم معطل بمانیم ترجیح برکار با کیفیت داریم.

ترمینال فرودگاه کیش با زیربنای ۴۲ هزار متر مربع در ۴ طبقه یکی از سه فرودگاه بزرگ کشور است.این پروژه که در زمان مدیریت علی اصغر مونسان مدیرعامل اسبق سازمان منطقه آزاد کیش آغاز شد قرار بود در یک پروسه سه ساله پایان پذیرد و میزبان ۳ و نیم میلیون مسافر در سال باشد که پس از مدتی رکود و در زمان مدیریت انصاری لاری با تغییر طرح های اولیه و افزایش وسعت طرح به طرحی با پذیرش سالانه حدود ۶ میلیون گردشگر در سال تغییر ماهیت داد و باز هم به دلیل تحریم ها و دلایل متعدد مدت زمانی در رکود باقی ماند با روی کار آمدن محمدرضا لواسانی بار دیگر کار سرعت گرفته و مدیریت این پروژه تحت اختیار معاونت عمرانی سازمان و سعید پورزادی با ارائه آمار درست و به دور از شوآف تا امروز پیشرفت ۸۴ درصدی داشته است در حالیکه در زمان مدیریت جعفر آهنگران صحبت از پیشرفت ۹۰ درصدی شده بود که واقعیت نداشت.

بنابر آنچه در خبرها آمده است در زمان مدیریت اهنگران در سازمان منطقه آزاد کیش و مومنی در دبیرخانه  شورایعالی مناطق آزاد و مدیریت علی عرب بر معاونت عمرانی گفته می شد که این پروژه تا خرداد ۱۴۰۰ و سپس گفته شد تا هفته دولت ۱۴۰۰ افتتاح می شود و حتی قرار بود با همین شکل و شمایل نیمه کاره به صورت ویدئو کنفرانس در زمان ریاست جمهور روحانی افتتاح شود که با اطلاع رسانی و شفاف سازی رسانه ها از آن جلوگیری شد.

ترمینال جدید فرودگاه کیش با زیربنای ۴۲ هزار متر مربع در ۴ طبقه، رتبه سوم را در کشور از این حیث داراست. طبقه اول آن مختص فضای جانبی مسافران و ورودی پل مسافربری هواپیما و پله ها و آسانسور ارتباطی به سالن های تحویل بار مسافران ورودی است، طبقه دوم فضای کنترل گذرنامه، خروجی و بازرسی  و طبقه سوم به رستوران و کافه تریا اختصاص داده شده و با داشتن سیستم‌های به روز و تجهیزات پیشرفته از مدرن ترین ترمینال فرودگاهی کشور محسوب می‌شود .

 این پروژه فول مکانیزه شامل ویژگی های اجرایی پیشرفته‌ای است از جمله شیشه‌های سه جداره، نما و رنگ ضد حریق و عایق الاستومری است که برای کاربردهای عمرانی استفاده می شود و انعطاف پذیری و دوام بالایی دارد و در رشد و پیشرفت فیزیکی ترمینال تاثیر بسیاری دارد.

طراحی منحصر به فرد پل های تلسکوپی به صورتی است که هواپیماهای متعددی  می‌توانند در کنار یکدیگر پارک کرده و مسافران از دوطرف پل به صورت هم زمان پیاده و سوار شوند .  استفاده از این پل ها در پروژه، ظرفیت مسافران را از سه میلیون نفر به ۶ میلیون در هر سال می رساند.

با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه کیش،‌ ترمینال فعلی با فضایی آراسته‌تر به مسافران خارجی اختصاص می‌یابد و ترمینال جدید نیز میزبان مسافران و گردشگران داخلی خواهد بود.

هم اکنون فرودگاه جزیره کیش با چهار ترمینال، ۲ باند موازی، به طول سه هزار و ۶۵۰ متر و عرض ۴۵ متر قابلیت نشست و برخواست هواپیماهای پهن پیکر را دارد و سالانه به صورت میانگین ۲ میلیون مسافر پذیرش می کند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ماه نوروز سال ۱۴۰۱، این فرودگاه کیش  رتبه سوم در بین فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.