روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 2309
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سازمان منطقه آزاد کیش تاریخ انتشار : 11 خرداد 1399 - 11:16 | | ارسال توسط :
در آیین تکریم و معارفه مسئول خبرگزاری ایرنا در کیش؛

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش؛: خبرگزاری ها و ساختارهای خبری از ارکان قدرت ملی کشور هستند

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ساختارهای خبری در قالب خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و نشریات مکتوب از ارکان قدرت ملی کشور محسوب شده و ساختار ملی را تقویت می کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ساختارهای خبری در قالب خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و نشریات مکتوب از ارکان قدرت ملی کشور محسوب شده و ساختار ملی را تقویت می کنند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، سعید پورعلی در آیین تکریم ومعارفه مسئولان سابق و جدید خبرگزاری ایرنا در جزیره کیش که با حضور پدرام الوندی معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی، سیدعلیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل کیش سازمان منطقه آزاد کیش، رضا اردلان مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش و اصحاب رسانه برگزار شد بر اهمیت وجایگاه ویژه رسانه در تقویت ساختار ملی کشور تاکید کرد.

وی افزود: در رقابت کشورها در تولید خبر و روایت سازی، خبرگزاری جمهوری اسلامی یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به قدمت خبرگزاری ایرنا در کشور و همزمانی تاسیس با دانشگاه تهران بیان کرد: این همزمانی نشان از اهمیت تولید خبر و روایت سازی خبر در دنیای جدید دارد. به ویژه با رشد فناوری های جدید و ورود شهروند خبرنگاران به عرصه های اجتماعی اما همچنان منابع رسمی برای کسب خبر صحیح مورد توجه جامعه است.

وی با بیان اهمیت اطلاع رسانی دقیق، صحیح و مستند تاکید کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان خبرگزاری نظام باید مخبر، خبرهای صادق، توفیق و کامیابی ها و نقدهای سازنده در جامعه باشد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری افزود: ایشان قبل از بیان سرفصل های آینده کشور به حوزه رسانه ورود کردند و رسانه ها را مجموعه ای که می تواند هم به جامعه امیدواری و خوش بینی نسبت به آینده تزریق کنند و هم می تواند با بزرگنمایی عیوب و کوچک نشان دادن توفیقات، این امید را از مردم گرفته و آن را از بین ببرد.

پورعلی با اشاره به حجم فعالیت های خبری در جزیره کیش نسبت به سرزمین اصلی افزود: در برخی جایگاه ها مانند مالیات و اقتصاد و خبر حجم فعالیت های این منطقه معادل ۶ یا ۷ استان کشور است.

وی افزود: کیش پنجره ارتباط ایران و جهان است و  منطقه ای است که انتقال فناوری ها نوین و علم و دانش به کشور را می تواند رقم بزند.

افزایش پرسنل وتجهیزات خبرگزاری ایرنا در کیش، پوشش گسترده خبری، روایت سازی عقلانی از جزیره کیش به دور از هیجانات، نقد منصفانه، ایجاد تعامل میان مردم، مسئولان و بخش خصوصی از مواردی است که پورعلی به عنوان درخواست از مسئولان ایرنا مطرح کرد و افزود: مطبوعات صدای جامعه است و می تواند مطالبات مردم را به مسئولان برساند.

پدرام الوندی معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست گفت: مناطق آزاد کیش و قشم از مناطق ویژه مورد توجه خبرگزاری ایرنا در سال های اخیر است و سیاست های خبرگزاری بر این قرار دارد که برای هر استان و مرکز به طور ویژه سایت استانی مستقل جهت پوشش خبر طراحی کند که این رویکرد در جزایر کیش و قشم صورت گرفته است.

سید علیرضا  علوی رضوی مدیر روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به اینکه خبرگزاری ایرنا به عنوان قدیمی ترین خبرگزاری کشور همواره مرجع خبر و منبع قابل اتکا و اطمینان بوده است افزود: خبرگزاری ایرنا به عنوان یک الگو و منبع خبری در کشور مورد توجه رسانه ها قرار دارد.

زیبا حسین زاده مدیرعامل خانه مطبوعات کیش نیز در این نشست با تاکید بر تعامل رسانه ها در جزیره کیش به عنوان یک رویکرد مثبت افزود: با توجه به اینکه جزیره کیش به عنوان مکانی برای برگزاری رویدادهای مهم کشوری و بین المللی شناخته شده است و همواره شاهد حضور مسئولان ارشد کشوری از حجم بالای خبری برخوردار است و برای پوشش این حجم بالا از خبرها نیاز است تا پرسنل خبرگزاری ایرنا در کیش بیش از یک نفر باشد.

وی با بیان اینکه خبرگزاری ایرنا در کشور به عنوان یک مرجع خبری است که عناصری همچون سرعت، دقت و شفافیت در خبرها از این رسانه انتظار می رود با حجم خبرکیش پرسنل حاضر پاسخگوی اطلاع رسانی مطلوب نیست.

محمد سلطان مرادی مسئول سابق این خبرگزاری نیز با اشاره به تعامل بالای خبرنگاران در جزیره کیش، از مسئولیت بالایی که خبرگزاری ایرنا در جزیره کیش دارد بر برنامه ریزی های راهبردی جهت افزایش سطح و کیفیت ارسال خبر از کیش تاکید کرد.

وحید اقدسی مسئول جدید خبرگزاری ایرنا جنس روزنامه نگاری  و فعالیت رسانه ای در جزیره کیش در متفاوت با دیگر نقاط کشور برشمرد و افزود: اهمیت حوزه گردشگری و تفاوت فعالیت های رسانه ای در کیش موجب شده است روزنامه نگاری گردشگری در این منطقه مورد توجه قرار گیرد..

در این مراسم از تلاش های محمد سلطان مرادی مسئول سابق خبرگزاری ایرنا در کیش با اهداء هدایایی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش و خانه مطبوعات و رسانه های کیش تقدیر شد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.