روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 6550
  پرینتخانه » اقتصادی, ایران تاریخ انتشار : 05 شهریور 1399 - 14:02 | | ارسال توسط :
ربیعی:

موانع واگذاری دارا دوم رفع شد

سخنگوی دولت گفت: مطابق مصوبه هیئت دولت تمام موانع واگذاری دارا دوم بررسی و از چهارشنبه آماده واگذاری خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: مطابق مصوبه هیئت دولت تمام موانع واگذاری دارا دوم بررسی و از چهارشنبه آماده واگذاری خواهد شد.

به گزارش وزنامه اخبار کیش از ایسنا،علی ربیعی با اشاره به این که مطابق مصوبه هیئت دولت تمام موانع واگذاری دارا دوم بررسی و از چهارشنبه آماده واگذاری خواهد شد گفت: واگذاری دارا دوم موجب تحرک و مثبت شدن بورس خواهد شد..ربیعی گفت: متاسفانه گروه‌های دیگر صنعتی مثل خودروسازها به اندازه وزارت نفت نسبت به محیط زیست اهتمام نداشته اند.

به گزارش وزنامه اخبار کیش ، ربیعی در پاسخ به پرسش ایرنا  در این خصوص که آیا حمایت‌های دولت از بورس منجر به شکل‌گیری انتظارات برای جبران ضرر در زمان افت بازار نمی‌شود گفت: مساله اصلی که دولت در جریان رشد بورس دنبال می کند در راستای توانایی‌هایی است که بازار سرمایه برای هدایت نقدینگی چه نقدینگی‌های خرد و چه نقدینگی‌های کلان از آن برخوردار است. سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد: دولت هرگز بدنبال دخالت در بازار سرمایه نیست و تنها به دنبال راهکارهایی است که از طریق آن آسیب‌هایی که ممکن است پیش روی این بازار قرار بگیرد را مهار کند. در واقع پویایی بازارها مهم‌ترین هدفی است که دولت در جریان تصمیم سازی‌های اقتصادی‌اش پیگیری می‌کند، در مورد بورس هم همین رویکرد را مورد توجه قرار می‌دهیم.

او خاطرنشان کرد: روند رشد بورس طی ماه و سال‌های گذشته نشان دهنده این واقعیت است که بورس ایران قوام خوبی پیدا کرده است که این رشد با تلاش همه فعالان اقتصادی و شهروندان ایجاد شده است.

ربیعی با تاکید بر اینکه مدیریت بورس کاملا مستقل عمل می کند گفت: اتفاقا آقای قالیباف اصل در خصوص استقلال بورس بسیار جدی هستند و هرگز توصیه پذیر نیستند.

مدیرعامل فرابورس نیز با بیان اینکه عرضه واحدهای صندوق دارادوم بر مبنای تخفیف ۲۰ درصدی روی قیمت پایانی قیمت سهام این شرکت ها در بازار سهام معاملات امروز خواهد بود، گفت: حمایت حقوقی ها از بازار سرمایه در روزهای آینده ادامه دارد.

امیر هامونی همچنین از هفت برابر شدن ظرفیت هسته معاملاتی بازار سرمایه خبرداد و اظهار‌کرد: با تلاش مهندسان ایرانی، تعداد تراکنش ها به ازای هر ثانیه از سوی هسته معاملات هفت برابر شده و به ۲۰ هزار تراکنش در ثانیه رسیده است. بر این اساس بازار دیگر بازار دو شیفته نخواهد بود بلکه بزودی معاملات تمامی اوراق بهادار در یک جلسه معاملاتی انجام خواهد شد.

او افزود: حتی عرضه های اولیه نیز بعد از ظهر معامله نخواهد شد و تمامی معاملات همزمان انجام می شود.

مدیرعامل فرابورس در ادامه با اشاره به پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری دارادوم در بازار سرمایه اظهار کرد: طی هفته های اخیر موضوع پذیره نویسی و یا عدم پذیره نویسی واحدهای این صندوق که شامل سهام برخی شرکت های پالایشی و پتروشیمی است باعث شد سهامداران بعضی ناهماهنگی ها را در این خصوص به سایر بخش ها نیر تعمیم دهند. این موضوع دلیل مالی، رفتاری داشته ولی تاثیری در ارزش گذاری سهام این شرکت ها بهمراه ندارد.

او در ادامه در خصوص تغییر سقف سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در سهام، توضیح داد: در حال حاضر سقف این صندوق ها برای سرمایه گذاری در سهام به ۱۵ درصد افزایش یافته است که میتواند به بهبود شرایط بازار کمک کند.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.