روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 30852
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 07 خرداد 1401 - 17:04 | | ارسال توسط :

موتورسیکلت های بدون پلاک مشمول تصمیمات انضباطی شورای ترافیک کیش می شود

رییس پلیس راهور کیش گفت: در روزهای آینده موتورسیکلت های شارژی بدون پلاک مشمول تصمیمات انضباطی شورای ترافیک جزیره خواهد بود.
موتورسیکلت های بدون پلاک مشمول تصمیمات انضباطی شورای ترافیک کیش می شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،سرهنگ مهدی توانگر با اشاره به اینکه طرح پلاک گذاری از آبان سال گذشه به منظور سازماندهی تردد و افزایش سطح فرهنگ ترافیک جزیره اغاز شده است اظهار داشت: تا کنون بیش از چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت در این طرح پلاک گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به مشاهدات میدانی پلیس راهور و عوامل شرکت عمران، آب و خدمات احتمال می رود این تعداد موتورسیکلت پلاک گذاری شده بیش از نیمی از دستگاه های موجود در جزیره کیش است و در نظر داریم در روزهای آتی با برگزاری شورای ترافیک و اخذ مصوبات آن مراحل بعدی طرح ساماندهی را آغاز کنیم.

رییس پلیس راهور کیش اضافه کرد: برخوردهای انضباطی با موتورسیکلت های فاقد پلاک مرحله دوم طرح ساماندهی موتورسیکلت است که این مرحله پس از اخذ مجوزهای شورای ترافیک در روزهای آتی به مرحله اجرا گذاشته می شود.

وی یادآور شد: انتظار می رود صاحبان موتورسیکلت های شارژی فاقد پلاک از فرصت باقی مانده برای پلاک گذاری این وسیله نقلیه خود استفاده کرده و در طرح ساماندهی مشارکت کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کیش یادآور شد: بسیاری از تخلفات رانندگی موتوسیکلت ها پس از پلاک گذاری و شاسنامه دار شدن این دستگاه ها به خودی خود حذف می شود چراکه به علت داشتن پلاک و ثبت و اعمال تخلفات، راکبان بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند.

سرهنگ توانگر  با بیان اینکه بخش اعظمی از تصادف های جرحی جزیره به موتورسیکلت و راکبان آن باز می گردد که عمده دلایل آن عدم تعادل، حرکت های مارپیچ و خلاف جهت و رعایت نکردن برخی دیگر از قوانین راهنمایی و رانندگی است گفت: به همین دلیل انتظار داریم راکبان موتور سیکلت استفاده از کلاه ایمنی، سرعت مجاز و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را برای حفظ ایمنی خود در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین از نوبت دهی اینترنتی پلاک گذاری موتورسیکلت ها در این جزئ ه خبر داد و افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی https://traffic.kish.ir نسبت به دریافت نوبت خود اقدام کنند.

مراجعه کنندگان به مرکز ساماندهی باید اصل و کپی مدارکی همچون کارت ملی، شناسنامه، سند موتورسیکلت، بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت، فرم یا برگ احراز سکونت در جزیره کیش (کارت کیشوندی، سند اجاره نامه، نامه از محل کار یا تدریس فرزندان) را به همراه داشته باشند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.