روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 3057
  پرینتخانه » ایران تاریخ انتشار : 01 تیر 1399 - 13:54 | | ارسال توسط :
سازمان هواشناسی

موج با ارتفاع ۲ متر در ‌خلیج فارس و خزر

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اوایل وقت یکم تیرماه در سواحل غربی و مرکزی خزر موج با ارتفاع 1.5 تا 2 متر پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز یکشنبه موج‌ با ارتفاع بین 1.5 تا 2.5 متر در مرکز و شرق خلیج‌فارس خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اوایل وقت  یکم تیرماه در سواحل غربی و مرکزی خزر موج با ارتفاع ۱٫۵ تا ۲ متر پیش‌بینی می‌شود، همچنین  روز یکشنبه موج‌ با ارتفاع بین ۱٫۵ تا ۲٫۵ متر در مرکز و شرق خلیج‌فارس خواهیم داشت.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از فارس صادق ضیائیان ، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز بیان کرد: در سه روز آینده وزش باد شدید موقت در استان‌های مرکزی، قزوین، البرز، تهران، زنجان، قم، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، کرمانشاه و جنوب سمنان پیش‌‌بینی می‌شود که در برخی مناطق سبب ایجاد گرد و خاک محلی خواهد شد.

وی افزود: در دو روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود و از بعدازظهر یکم تیرماه تا پنج‌شنبه ۵ تیرماه خلیج‌فارس خصوصا مرکز و شرق آن مواج خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: از اوایل وقت یکم تیرماه در سواحل غربی و مرکزی خزر پیش‌بینی موج با ارتفاع ۱٫۵ تا ۲ متر وجود دارد‌.

وی ادامه داد: روز یکشنبه یکم تیرماه موج‌ با ارتفاع بین ۱٫۵ تا ۲٫۵ متر در خلیج‌فارس به ویژه نواحی مرکز و شرقی آن پیش‌بینی می‌شود که احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد که توصیه می‌شود از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی و شنا کردن در دریا ممانعت شود.

ضیائیان اظهار کرد: در سه روز آینده در شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات جنوب کرمان همچنین اردبیل و آذربایجان شرقی رشد ابر، رگبار باران گاهی رعد و برق با وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که در بعدازظهر و اوایل شب بیشتر خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای سوم و چهارم تیرماه بارش پراکنده در شمال آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی بارش پراکنده خواهیم داشت و در سایر مناطق کشور آسمان صاف است.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران یکشنبه صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۴ و ۲۵ درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه اهواز با بیشینه دمای ۴۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.