روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 48431
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 06 اسفند 1402 - 11:12 | | ارسال توسط :

نامی: به دنبال تکنولوژی پیش بینی زلزله با هوش مصنوعی هستیم

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر ضرورت هوشمند سازی مدیریت بحران در کشور گفت: به دنبال بررسی رفتار گسل‌ها و تحلیل آن با هوش مصنوعی برای پیش بینی زلزله قبل از وقوع آن هستیم.
نامی: به دنبال تکنولوژی پیش بینی زلزله با هوش مصنوعی هستیم

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، «محمدحسن نامی» در مراسم گرامیداشت روز مهندس در جزیره کیش با با بیان اینکه می‌توان به کمک هوش مصنوعی زلزله را حدود نیم دقیقه قبل از وقوع آن پیش‌بینی کرد، افزود: باید با فن آوری و دانش‌های نوین به دنبال حفظ جان مردم در برابر بلایای طبیعی باشیم.

وی از افتتاح ۲۰ ایستگاه بروز لرزه نگاری در کشور طی ۶ ماه آینده خبر داد و اضافه کرد: هوشمند سازی مقابله با بلایای طبیعی در دستور کار است.

وی با اشاره به وقوع بیش از ۲۱ هزار زلزله در ایران طی سال جاری، اظهار کرد: در چند دهه گذشته تعداد زلزله‌های بالای هفت ریشتر در ایران انگشت شمار بوده است که همین موضوع یک نقشه راهبردی می‌تواند برای کشور باشد؛ معتدیم که اگر ساختمان‌های کشور ایمنی مقاومت در برابر زلزله‌های هشت ریشتری را داشته باشند، زلزله دیگر به هیچ عنوان یک بلای طبیعی برای کشورمان نیست.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: می‌توان با ایمن سازی ساختمان‌های کشور، زلزله را به فرصت تبدیل کرد؛ یک زلزله چهار ریشتری به اندازه یک‌هزار تن تی ان تی و معادل یک بمب هیروشیما انرژی آزاد می‌کند که می‌تواند یک فرصت نیز محسوب شود؛ جالب است بدانید که انرژی آزاد شده در زلزله اخیر ترکیه معادل ۱۹ بمب اتم هیروشیما انرژی آزاد کرده است.

وی با قدردانی از حساسیت به کار رفته در جزیره کیش برای ایمن سازی ساختمان‌ها، گفت: ساختمان‌های کیش با مقاومت کامل در برابر زلزله‌های بالای ۶ ریشتر سال گذشته امتحان خود را پس داد و به یک الگو در سراسر کشور تبدیل شد.

روز مهندس در تقویم رسمی ایران روز پنجم اسفندماه است؛ این روز به یاد دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی به ثبت رسیده و در حالیکه هر سال همزمان با این روز همایش‌ها و مراسم مختلفی در کشور برگزار می‌شود، این مراسم اولین گرامیداشت رسمی روز مهندس در تاریخ جزیره کیش بوده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.