روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 1087
  پرینتخانه » علمی و فناوری تاریخ انتشار : 06 اسفند 1398 - 13:38 | | ارسال توسط :
تشخیص ویروس کرونا

ناکارآمدی کنترل تب در فرودگاه‌ها برای کشف افراد مشکوک به کرونا

برخی دانشمندان از ناکارآمدی کنترل درجه حرارت بدن مسافران در فرودگاه‌ها خبر دادند.

برخی دانشمندان از ناکارآمدی کنترل درجه حرارت بدن مسافران در فرودگاه‌ها خبر دادند.

به گزارش روزنامه اخبارکیش از همشهری آنلاین، مطالعه جدیدی نشان داد هیچ یک از مبتلایان به کروناویروس در آمریکا با کنترل تب در فرودگاه شناسایی نشده‌اند.

این مطالعه که با یک مقاله علمی منتشر شده در انگلستان نیز تایید می‌شود نشان داده است به دلیل دوره نهفتگی بیماری کووید- ۱۹ (تا ۱۴ روز)، ممکن است مسافری در زمان ورود به کشور علائمی مانند تب و سرفه نداشته باشد، ولی پیش از این به ویروس کرونا مبتلا شده باشد.  

بر اساس این خبر بهترین راه برای کمک به مبتلایان این است که با اطلاع رسانی به افراد و دقت در علائمی که بعد از ظهور بیماری تجربه می‌کنند به سرعت تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گیرند.  

در فرودگاه‌های آمریکا طی یک ماه گذشته دمای بدن بیش از ۳۰ هزار مسافر اندازه‌گیری شد که حتی یک مورد از مبتلایان به کروناویروس هم در این بررسی‌ها شناسایی نشدند. پژوهش جدید دانشمندان بریتانیایی نشان داده است بررسی تب مبتلایان به کرونا ویروس در تقریبا نیمی از موارد ناکارآمد بوده است. از طرف دیگر تعداد اندکی از مبتلایان به کرونا هم اصولا دچار تب نشده‌اند.

کروناویروس جدید عامل بیماری کووید-۱۹ است بیماری ویروسی است که اغلب با علائمی همچون تب، سرفه و دشواری تنفس به صورت یک سرماخوردگی بروز می‌کند. این بیماری دارای یک دوره نهفتگی در حدود ۱۴ روز است. 

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : همشهری آنلاین
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.