روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 43425
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 25 مرداد 1402 - 16:20 | | ارسال توسط :
با حضور معاون اقتصادی وزارت امور خارجه؛

نشست هم‌اندیشی راهکارهای گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه برگزار شد

صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در سفر دو روزه خود به ترکیه به تشریح شرایط سرمایه گذاری و مشوق‌های موجود برای سرمایه گذاران خارجی پرداخت.
نشست هم‌اندیشی راهکارهای گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه برگزار شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،در خلال سفر دو روزه مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و هیات همراه به آنکارا، نشست هم‌اندیشی راهکارهای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه با حضور روسا و مدیران برخی از انجمن‌های تجاری، هلدینگ‌ها و بازرگانان ترک در آنکارا برگزار گردید.

در ابتدای این نشست دکتر صفری درخصوص وضعیت کلی تجارت دو کشور و نحوه گسترش آن مطالبی را عنوان کرد.

در ادامه مصطفی حامارات، نماینده مجلس ملی ترکیه از حزب آک پارتی و رئیس «انجمن بازرگانان اوتپ» و عثمان آکسوی، رئیس طرف ترکیه ای شورای روابط تجاری ایران و ترکیه به ایراد سخنرانی پرداختند و با اشاره بر اهمیت روابط میان دو کشور، بر ضرورت افزایش و توسعه همکارهای تجاری فی مابین تاکید و خواستار بر طرف شدن برخی از مشکلات تجاری از جمله موانع بانکی و گمرکی گردیدند.

همچنین در این نشست برخی از تجار ترک ضمن ارائه دیدگاه‌های خود در جهت توسعه همکاری‌های تجاری میان دو کشور سوالاتی را در خصوص شرایط سرمایه گذاری، امکان رفع موانع بانکی، گمرکی و نیز همکاری با شرکت‌ها و تجار ایرانی مطرح نمودند.

در ادامه صفری ضمن بیان شرایط سرمایه گذاری و مشوق‌های موجود برای سرمایه گذاران خارجی، به تمامی سوالات حضار پاسخ و از تجار و سرمایه گذاران ترکیه جهت بازدید و سرمایه گذاری در ایران دعوت بعمل آورد.

در پایان با عنایت به طرح برخی سوالات پولی و مالی، معاون ارزی بانک مرکزی نیز در خصوص نحوه انتقال وجوه و تعاملات مالی شرکت‌های خارجی توضیحات کاملی ارائه و به سوالات تجار ترک پاسخ لازم را ارائه کرد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.