روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 34718
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 27 شهریور 1401 - 16:42 | | ارسال توسط :

نمایش موسیقیایی چلچراغ کیش تا سوم مهر در حال برگزاری است

نمایش موسیقیایی چلچراغ به مناسبت ایام سوگواره اربعین حسینی تا سوم مهر در اسکله تفریحی جزیره کیش در حال برگزاری است.
نمایش موسیقیایی چلچراغ کیش تا سوم مهر در حال برگزاری است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،کارگردان نمایش موسیقیایی چلچراغ روز یکشنبه اظهار داشت:  این نمایش موسیقی به صورت پرفورمنس در چهار اپیزود مجزا کار شده و وقایع مربوط به دشت کربلا از عاشورا تا امروز را به تصویر می کشد.
احمد سلیمانی با بیان اینکه چلچراغ از یک ماه پیش با سفارش معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تهیه شده است افزود: اپیزود اول این نمایش ورود کسانی است که بعد از واقعه کربلا به این دشت را بازگو می کند که چگونه با وقایع عاشورا مواجه می شوند.
وی اضافه کرد: اپیزود دوم تشنگی است و ماجرای رساندن آب به تشنگان کربلا را به نمایش گذاشته و سعی شده در اپیزود سوم یک فضای امروزی و پیادا روی اربعین به تصویر کشیده شود.
سلیمانی گفت: اپیزود چهارم با عنوان نذر به داستان دست های بریده شده حضرت عباس (ع) اختصاص دارد و در آخر تماشاگران و بازیگران نمایش به صورت نذر شمعی را در سقاخانه دکور نمایش روشن می کنند.
وی یادآور شد: این نمایش ساعت ۲۰ و ۳۰ هرشب از اربعین حسینی تا سوم مهر مصادف با شب رحلت پیامبر اکرم (ص) اجرا می شود.
علی براتی طراح حرکت های این پرفورمنس عاشورایی بوده و بازیگرانی همچون محمد جواد پیروزی، سبد مصطفی مقیمی، هومن پیری، علی صدیق، سید محمدرضا پیغمبری، سجاد بختیار زاده، مهدی باقری، رضا جعفری، حانیه کیانی بیگدلی، فاطمه عبدالله زاده، فرشته صداقت طلب، مهدیه احمدی و ستاره دهقان در آن به ایفای نقش می پردازند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.