روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 8686
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 23 مهر 1399 - 8:53 | | ارسال توسط :

نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش کیش برگزار شد

نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش کیش با حضور مسئولان محلی و استانی درکیش برگزار شد.
نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش کیش برگزار شد

نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش کیش با حضور مسئولان محلی و استانی درکیش برگزار شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش کیش که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، محمدعلی وکیلی سرپرست معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، رئیس اداره آموزش و پرورش کیش، رئیس شورای شهر کیش وجمعی از مسئولان محلی در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، رئیس اداره آموزش کیش، گزارشی از عملکرد و وضعیت کنونی آموزش و پرورش کیش به حاضران ارائه کرد.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به آموزش و پرورش کیش و افزایش فضاهای آموزشی افزود: در جزیره کیش وضعیت به شدتی که تصور می شود نامطلوب نیست حتی در فضاهای آموزشی اما آنچه ما انتظار داریم الگو قرار گرفتن آموزش و پرورش کیش در کشور و ارتقاء سطح کمی و کیفی این حوزه است.

وی با تاکید براینکه نباید تلاش ها و زحمات همکاران در آموزش و پرورش کیش را نادیده گرفت افزود: به دلیل اینکه اینجا کیش است ما به استانداردهای معمول قانع نیستیم و انتظارمان بیشتر از کارهای انجام شده است.

موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به اینکه کیش دارای رتبه اول کسب نمره آزمون های نهایی در استان و رتبه دو رقمی در کشور است افزود: علت تراکم جمعیتی کیش نسبت به استان هرمزگان به سبب این است که پراکندگی جغرافیایی در استان بیشتر بوده و تعداد بسیاری شهرستان و روستا در استان هرمزگان وجود دارد که از دانش آموزانی کمتر از ۱۰ نفر برخوردار است اما در کیش روستایی وجود ندارد و تراکم دانش آموزان در یک فضای کوچک بی تردید افزایش جمعیتی را در هر کلاس در پی خواهد داشت که با افزایش فضای فیزیکی و ساخت مدارس جدید از این تراکم کاسته می شود.

محمد علی وکیلی نماینده دوره گذشته مجلس و سررپرست معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشورنیز در این نشست با اشاره به اینکه، آموزش وپرورش شاخص مهمی در ارزیابی میزان توسعه یافتگی است افزود: اگر چه جزیره کیش جایگاه خود را در کشور پیدا کرده اما آنچه در ارتباط با آموزش وپرورش و ساختار و جهت گیری آموزشی، فضای فیزیکال و منزلت معلمان دیده می شود هیچ نسبتی با شاخص توسعه یافتگی و جایگاه کیش ندارد و این زیبنده این جزیره نیست.

وی با تاکید بر اینکه عقب ماندگی های موجود باید جبران شود و این جبران نیاز به همت بیشتری دارد افزود: باور پذیر نیست اینکه گفته شود سرانه آموزشی کیش کمتر از سرزمین اصلی و حتی تراکم دانش آموزی آن در هر کلاس بالاتر از استان بوده و وضعیت معیشتی معلمان شرایط مناسبی ندارد.

وکیلی افزود: این بیشتر به یک شوخی شبیه است که بخواهیم با چنین وضعیتی به یک الگوی مدیریتی برای کشور دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه باید گام های اساسی برای جبران این عقب ماندگی برداشته شود تاکید کرد: در گذشته تفاهم نامه های بسیاری در حوزه آموزش و پرورش در جزیره کیش با مسئولان در سطح وزارتخانه تنظیم شده اما اجرایی نشده است.

سرپرست معاونت فرهنگی دبیرخانه مناطق آزاد با اشاره به اینکه اداره هیئت امنایی مدارس در این تفاهم نامه ها که مربوط به ۸ سال گذشته است از مواردی است که هنوزهم اجرایی نشده در حالی که در قوانین مناطق آزاد در این حوزه تعاریف خوبی وجود دارد اما باید زمینه و بسترهای هیئت امنایی شدن فراهم شود زیرا نمی شود از مردم پول گرفت اما امکانات و خدمات آموزشی مناسب ارائه نکرد.

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در ابتدای این نشست با اشاره به ساخت دو مدرسه ۱۸کلاسه در جزیره کیش با مساحت ۱۰ هزار و ۸۸۴ متر مربع و زیربنای ۶هزار ۸۰۰ متر مربع که به افزایش فضای فیزیکی آموزشی در کیش کمک می کند افزود: در بودجه سال جاری سازمان منطقه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت توسعه امر آموزش پیش بینی شده است.

وی اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان به حق جذب، کمک هزینه مسکن وکارانه اداری فرهنگیان به صورت ماهیانه و ۱۵ میلیون تومان به هزینه های جاری آموزش و پرورش را از دیگر کمک های سازمان منطقه آزاد کیش به آموزش و پرورش جزیره برشمرد.

پورعلی همچنین از پیش بینی ۴۷ میلیارد تومان هزینه به آموزش و پرورش در حوزه ساخت و ساز، ارتقاء برنامه های فرهنگی و آموزش عالی خبرداد.

پرویز حیدری راد در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه آموزش و پرورش کیش نسبت به نرم کشور و حتی استان کمتر است افزود: در جزیره کیش ۴۹ درصد دانش آموزان در مدارس ابتدایی، ۲۳ درصد مدارس متوسطه دوره اول و ۲۸ درصد در مدارس متوسطه دوره دوم در حال تحصیل هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۹۲۴۶ دانش آموز در جزیره کیش وجود دارند که ۱۲۸۸ دانش آموزدر مدارس غیر دولتی و ۷۹۵۸ دانش اموز در مدارس دولتی تحصیل می کنند.

حیدری راد در خصوص وضعیت معیشت و درآمد فرهنگیان جزیره کیش نیز افزود: در حال حاضر میانگین درآمد فرهنگیان ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با احتساب ۲۷۳ هزار تومان حق جذب و حق مسکن و میانگین هزینه ۵۰۰ هزار تومانی سفر و میانگین هزینه های ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی معیشت و ۴ میلیون هزینه ماهیانه اجاره بهای مسکن هر ماه ۲میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کسری دارند.

مشارکت ۵۰ درصدی سازمان نوسازی مدارس در ساخت مدارس کیش به صورت سالی یک مدرسه از مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.