روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 35590
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 10 آبان 1401 - 16:43 | | ارسال توسط :

نواخته شدن زنگ ایثار و شهادت در هفته بسیج دانش آموزی

زنگ ایثار و شهادت در سومین روز از هفته بسیج دانش آموزی با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی در دبیرستان پسرانه خاتم الانبیاء جزیره کیش نواخته شد.
نواخته شدن زنگ ایثار و شهادت در هفته بسیج دانش آموزی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در این مراسم دین مبین اسلام را دین صلح و آرامش معرفی کرد و گفت: انحطاط بشریت پیش از بعثت پیامبر اکرم (ص) به اوج خود رسیده بود و اعراب در این شرایط دختران خود را زنده به گور می‌کردند و بعثت پیامبر اسلام خط بطلانی بر این جاهلیت کشید.

پرویز حیدری راد با اشاره به اینکه بعثت پیامبر اکرم فصل جدیدی در دفتر رشد و تعالی بشریت رقم زده است، افزود: دشمنان اسلام همواره تلاش کرده اند با مخدوش کردن چهره واقعی اسلام، به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و خوشبختانه با هوشیاری مسلمانان هیچگاه به اهداف شوم خود دست پیدا نکرده اند.

وی با اشاره به جانفشانی‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول ۸ سال دفاع مقدس گفت: انسان‌هایی که در راه کشور ایثار کردند و از جان خود گذشتند قطعا در تاریخ این مرز و بوم جاودان و قابل ستایش هستند.

امام جمعه کیش نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، روز نوجوان و سالروز شهادت حسین فهمیده دانش آموز سیزده ساله شهید گفت: در جامعه اسلامی برخی کار‌ها به مانند شجره طیبه است، که یکی از این شجره‌های طیبه که به فرمان امام خمینی (ره) پایه گذاری شده است بسیج است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز با اشاره به اینکه یکی از شاخه‌های مهم بسیج، بسیج دانش آموزی است، افزود: در دوران ۸ سال دفاع مقدس پانصد و پنجاه هزار دانش آموز در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند و از این تعداد ۳۶ هزار دانش آموز به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و بیش از ۵ هزار دانش آموز نیز جانباز، اسیر و یا مفقود الاثر شدند.

وی با اشاره به آثار و برکات بسیج در کشور گفت: اگر رشد و پیشرفت کشور امروز خاری در چشمان دشمنان است و ایران اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه نظامی، اقتصادی و علمی در دنیا و منطقه حرف اول را می‌زند، تمامی این دستاورد‌ها آثار و ثمرات بسیج است.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.