روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 12343
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 20 دی 1399 - 12:55 | | ارسال توسط :
عضو تیم ملی دومیدانی زنان ایران:

نیاز به تربیت مربیان زن در دو و میدانی احساس می‌شود

رکورددار و مدال آور دو و میدانی زنان ایران که اخیرا اردوی دو هفته‌ای خود را در جزیره کیش به پایان رساند، بر ضرورت تربیت مربیان زن دومیدانی در کشور تاکید کرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،فرزانه فصیحی گفـت: من دارای مدال‌های طلا، یک نقره و یک برنز مسابقات آسیایی و همچنین یک مدال طلا و نقره مسابقات غرب آسیا و شش مدال بین المللی لیگ صربستان در ده سال گذشته هستم و تا پیش از کرونا تمرینات من در صربستان زیر نظر یک مربی صرب انجام می‌شد. اکنون مسابقات من به دلیل کرونا عقب افتاده و قرار بود بعد از آن مسابقات جهانی سالنی در چین برگزار شود که متاسفانه لغو شد. همچنین یک ماه پیش عازم صربستان بودم که قبل از پرواز تست کرونای من مثبت و سفرمن لغو شد. بعد از آن مدتی را در کیش سپری کردم. زیرا از نظر آب و هوا برای انجام تمرینات و آمادگی جسمانی بسیار مناسب بود. در حال حاضر مسابقات آسیایی در فضای باز و بازی های داخل سالن را در پیش دارم که همه  دارای سطح بالا و از مسابقات خیلی خوب در آسیا محسوب می شوند. من در حال حاضر برای مسابقات اروپا آماده و عازم صربستان هستم و در ادامه نیز مسابقات کسب سهمیه المپیک را خواهم داشت.

وی که ورزش را از سن ۶ سالگی با رشته ژیمناستیک شروع کرده و رکوردار مسابقات دو و میدانی در اصفهان بوده،‌ این ورزش را به عنوان یک رشته انفرادی و بسیار سخت در مقایسه با دیگر رشته های تیمی عنوان کرد و افزود: تمرینات دو و میدانی به عنوان یک ورزش مادر بسیار سخت است؛ زیرا علاوه بر تمرینات مقاومتی، افراد با دستگاه نیز کار می‌کنند. نبود هم تیمی و انفرادی بودن آن و همچنین آگاهی کم از این ورزش باعث می‌شود، افراد کمی به آن جذب شوند و از نظر من رسانه ها بیشتر باید روی این ورزش به عنوان یک ورزش مادر و المپیکی متمرکز شوند تا بتواند علاقمندان خودش را پیدا کند؛ زیرا دو میدانی ورزش پرطرفداری در دیگر کشورها است و در مسابقات المپیک جزو ورزش های  پر بازدید و بلیط های آن بسیار پرفروش است؛ به طوری که قبل از آغاز مسابقات المپیک بلیط‌ها تمام می شوند.

فصیحی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه ارتقای ورزش دو میدانی و امکانات لازم در این زمینه گفت : در زمینه دومیدانی ما به پرورش مربیان داخلی علی الخصوص مربیان زن نیاز داریم. اکنون شاهد هستیم بسیاری از ورزشکاران سطح بالای کشور با مربیان مرد و یا با مربیان خارجی کار می‌کنند. بنابراین پرورش مربیان زن برای این رشته چه از طریق دوره های بین المللی و یا آموزش های مجازی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: در رابطه با امکانات این ورزش باید بگویم اکثر شهرها پیست دو میدانی دارند و از نظر فضا مشکلی نیست اما نکته حایز اهمیت، داشتن یک زمین استاندارد است. اکنون در تهران تنها زمین قابل استفاده برای تمرینات و مسابقات ما مجموعه آفتاب انقلاب است که متاسفانه از لحاظ ساختاری استانداردهای لازم را ندارد و در حال از بین رفتن است. البته شکی در هزینه بالای ساخت و ساز نیست اما اگر ما بخواهیم در سطح جهانی رقابت کنیم به همان اندازه باید امکانات داشته باشیم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.