روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 34783
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 29 شهریور 1401 - 18:12 | | ارسال توسط :
رییس مرکز توسعه سلامت کیش:

همکاری والدین و دبیران برای کنترل شیوع کرونا در دوران مدرسه ضروری است

رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با توجه به آمادگی مدارس برای برگزاری حضوری کلاس‌ها، همکاری والدین و دبیران برای کنترل شیوع کرونا و پیک های احتمالی ضروری است.
همکاری والدین و دبیران برای کنترل شیوع کرونا در دوران مدرسه ضروری است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، محمدرضا رضانیا روز سه شنبه در جلسه هماهنگی اجرای دستورالعمل اجرایی شیوه نامه مراقبت و کنترل و پاسخ سریع به احتمال اپیدمی یا طغیان بیماری در مدرسه اظهار کرد: هر بحران فرصتی برای کمک به کودکان و نوجوانان برای یادگیری و افزایش مهارت و تاب آوری آنان و در نهایت ساختن جامعه‌ای بهتر است.
وی افزود: داشتن اطلاعات درست درباره بیماری ها خصوصا کرونا، به از بین بردن ترس و نگرانی‌های دانش‌آموزان نسبت به بیماری کمک می‌کند و آنها را برای مقابله با هرگونه پیامد ثانویه بیماری بر زندگی‌شان آماده می‌کند
رییس مرکز توسعه سلامت کیش یادآور شد: لازم است با مشارکت آموزش و پرورش ،آموزش لازم به والدین برای آگاهی و متعهدشدن آن­ها در مورد عدم حضوردانش­ آموز مبتلا یا مشکوک به بیماری واگیر به مدرسه انجام شود.
رضانیا اضافه کرد: لازم است مراقب سلامت مدرسه و یا رابط بهداشت، آموزش لازم را دریافت کنند تا تا در صورت مشاهده علائم مشکوک به بیماری یا دانستن سابقه تماس در بین دانش­ آموزان و کارکنان، اقدامات بهداشتی لازم را انجام دهند.
دی یادآور شد: قرنطینه کادر آموزشی و دانش آموزان دارای  علامت فقط با ویزیت و یا تایید پزشکان کلینیک کووید مرکز توسعه سلامت کیش انجام خواهد گرفت.
مهر امسال ۱۰ هزار دانش آموز این جزیره شامل حدود ۶ هزار نفر در مقطع ابتدایی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول و بقیه در متوسطه دوم و هنرستان ها سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
این جزیره دارای ۵۱ مدرسه  دولتی و خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.