روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 18273
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 21 خرداد 1400 - 13:25 | | ارسال توسط :

هیات‌های ورزشی کیش به ۴۰ مورد ‌رسید

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: امسال با راه‌اندازی ۲ مورد، هیات‌های ورزشی فعال این جزیره به ۴۰ هیات ‌رسید.
هیات‌های ورزشی کیش به ۴۰ مورد ‌رسید

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،عزیزالله فرضی پور روز جمعه با بیان اینکه هم اکنون ۶۳ فدراسیون ورزشی کشور فعال است اظهار داشت: هیات های ورزشی ۶۸ مورد از ای فدراسیون ها شامل ۴۰ هیات در جزیره کیش تاسیس شده و در حال فعالیت است.

وی افزود: ابتدای امسال تاسیس چند هیات ورزشی در این جزیره بر اساس زیرساخت های ایجاد شده در دستور کار قرار گرفته که تا کنون هیات هاکی و ورزش های دانشگاهی تاسیس و مسوولان این هیات ها نیز از سوی رییس هر فدراسیون منصوب شده اند.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: مهدی فلاحتی به عنوان سرپرست هیات ورزش های دانشگاهی و اکبر هوشمند نیز به عنوان سرپرست هیات هاکی جزیره کیش منصوب شده اند.

فرضی پور یادآور شد: با توجه به قرارگیری کیش در دل آب های نیلگون خلیج فارس و فعالیت رشته‌های مختلف ورزشی آبی، دریایی و ساحلی این جزیره هم اکنون به عنوان پایلوت در کشور برای این رشته‌ها شناخته می‎ شود.

وی افزود: این موسسه در نظر دارد با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت ورزش و جوانان رشته‎  های جدید همچون دراگون بوت، کانوی ، کایاک، سویینگ (یوگای هوایی) و سیلینگ بادبانی (قایقرانی بادبانی) را در این جزیره فعال کند.

فرضی پور گفت: هم اکنون تمایلات کیشوندان به سمت ورزش های توپی و سالنی و تیمی بوده به طوریکه ۳۰ درصد بازیکنان تیم‌های ملی در رشته‌های دومیدانی، تیرکمان، اسکواش، ژیمناستیک و شمشیر بازی از این جزیره هستند.

در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.