روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 6131
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 29 مرداد 1399 - 10:12 | | ارسال توسط :
امام جمعه کیش:

ورزش های همگانی دروازه ورود به ورزش های تخصصی است

امام جمعه کیش با تاکید بر اهمیت توجه به ورزش همگانی در جزیره کیش گفت: کیشوندان بیش از هر کس دیگر مستحق استفاده از امکانات ورزشی کیش هستند و ورزش همگانی راهکاری برای ترغیب بیشتر گرایش جوانان و خانواده ها به ورزش است.
ورزش های همگانی دروازه ورود به ورزش های تخصصی است

امام جمعه کیش با تاکید بر اهمیت توجه به ورزش همگانی در جزیره کیش گفت: کیشوندان بیش از هر کس دیگر مستحق استفاده از امکانات ورزشی کیش هستند و ورزش همگانی راهکاری برای ترغیب بیشتر گرایش جوانان و خانواده ها به ورزش است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در دیدار با مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش با اشاره به گزارش رشد و توسعه ورزش قهرمانی در جزیره کیش در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خود درگذشت قهرمان ووشوی را به جامعه ورزشی کیش تسلیت گفت و اظهار کرد: جامعه ورزشی در این روزهای سخت یکی از استوانه های خود در کشور و کیش را از دست داد.

وی با اشاره به ماموریت منطقه آزاد کیش به عنوان قطب گردشگری کشور اظهار کرد: به ورزش کیش نیز مانند تمام حوزه های فعالیت در این جزیره باید نگاه توریستی داشت.

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه کیش درحوزه های فرهنگی، ورزشی و مذهبی می تواند با ایجاد یک فضای مناسب گردشگران را تحت تاثیر قرارداده و جاذبه ایجاد کند افزود: اگر چه باید رویکرد تمامی تلاش های مسئولان در کیش ابتدا برای ایجاد تسهیلات و آرامش به عالی ترین شکل ممکن برای کیشوندان قرار گیرد که البته نتیجه آن نیز ارائه خدمات مناسب به بهترین شکل برای گردشگران خواهد بود اما تلاش برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران نیز باید همواره مورد توجه حوزه های مختلف باشد.

وی با بیان اینکه کیش با ظرفیت های بالایی که دارد وظیفه حمایت از ورزش کشور و ورزشکاران ملی را دارد تصریح کرد: اما پایه و اساس فعالیت ها باید بر ارائه تسهیلات و خدمات به مردم کیش باشد تا مردم احساس راحتی کنند که اثرات آن را نیز در استقبال و خدمات دهی مناسب به گردشگران خواهیم دید.

حجت الاسلام حسن زاده تاکید کرد: امکانات ورزشی کیش باید به طور مساوی در اختیار تمام مردم قرار گیرد و اینگونه نباشد که برخی خدمات رایگان دریافت کنند و برخی از کمترین خدمات بی بهره باشند.

وی با تصریح بر ضرورت توسعه ورزش های همگانی در جزیره کیش ابراز کرد: اگر چه در کیش ورزش های تخصصی مختلفی داریم اما ورزش همگانی که می تواند جامعه بزرگی از مردم را پوشش دهد ضروری است.

امام جمعه کیش تاکید کرد: ورزش همگانی دروازه ورود به ورزش های تخصصی است و با ورزش همگانی است که جوانان و خانواده ها با ورزش بیشتر آشنا شده، انس و الفت می گیرند و به سوی ورزش های تخصصی جذب می شوند.

وی با اشاره به گزارش امیری خراسانی در خصوص حضور در مسابقات سال ۹۸ با نام کیش و مستقل از هرمزگان تصریح کرد: کیش با ویژگی ها و ظرفیت های بالایی که دارد می تواند با نام خود و به صورت مستقل در بسیاری از فعالیت ها حضور داشته باشد و این اتفاق مثبتی است که می تواند جزیره کیش را در کشور و منطقه مطرح کند.

امام جمعه کیش با تاکید بر اهمیت استقلال و جداسازی دو حوزه آموزش و پرورش و ورزش کیش از استان هرمزگان و نگاه ویژه مسئولان در سطح کلان کشور به این دو بخش خاطر نشان کرد: ورزش کیش باید یک حوزه مستقل و معاونت باشد که بتواند به صورت مستقیم با مدیرعامل در ارتباط بوده و نیازهای خود را مطرح کند.

نقش کلیدی توریسم ورزشی در توسعه گردشگری و اقتصاد جزیره

محمدتقی امیر خراسانی، مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت توجه به حوزه ورزش آماری از رشد و توسعه ورزش جزیره کیش در بخش های مختلف ارائه کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از ورزش های جزیره کیش توانسته است در بخش ملی و حتی بین المللی نام و آوازه کیش را مطرح کند افزود: ورزشکاران کیش در ورزش هایی مانند اسکواش، تیراندازی، ترامپولین، دو و میدانی ، ووشو، … توانسته اند به خوبی در سطح ملی و بین المللی درخشیده و مدال های رنگارنگ برای کشور و جزیره به ارمغان بیاورند.

به گفته امیری خراسانی در بخش اعزام به مسابقات کیش در سال ۹۸ تعداد ۱۳۸ مورد در برابر ۱۳۰ مورد ۹۷، در بخش اردو ها ۴۳ به ۳۸، در بخش برگزاری مسابقات برای کیشوندان ۳۰۱ به ۱۹۸، در ورزش های همگانی ۹۳ به ۷۳ و دوره های آموزشی ۲۰۳ به ۱۸۵ مورد رشد داشته است.

همچنین در سال ۹۷تنها سه تیم با نام کیش در مسابقات خارج از کیش حضور یافتند اما در سال ۹۸ تعداد ۹۷ ورزشکار با نام و پرچم کیش به طور مستقل و جدای از هرمزگان در مسابقات شرکت کردند.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش با اشاره به اینکه ورزش جزیره ظرفیت های بسیاری دارد که برای رشد بیشتر نیایز به نگاه متفاوت و تغییر ساختار دارد اظهار کرد: با توجه به نظر سنجی های انجام شده که در اولین ستاد نوروزی ۹۹ برگزار شد و البته به دلیل کرونا ادامه نیافت آمارهای سال ۹۸، گردشگران جذابترین بخش از تفریحات جزیره کیش را ورزش و تفریحات آبی عنوان کرده بودند و این آمار نسبت به سال ۹۷ از رشد ۷ درصدی حکایت دارد.

وی تصریح کرد: آمار ارائه شده نشان می دهد که گردشگری ورزشی می تواند یکی از بالنده ترین و جذابترین حوزه های گردشگری را پوشش دهد و در حالیکه حیات و ممات جزیره کیش به گردشگر وابسته است توجه به توریسم ورزشی و توسعه و گسترش آن می تواند نقش کلیدی در توسعه گردشگری و اقتصاد کیش داشته باشد.

ورزش برای کیشوندان رایگان شود

حجت الاسلام کمالی نیز در این نشست با اشاره به دوری جزیره نشینان از فامیل و خانواده و کمبود بسیاری از امکانات و با اشاره به افزایش هزینه های ورزش برای کیشوندان افزود: شاید به ظاهر ۱۰۰ هزار تومان در ماه برای یک ورزش مبلغی نباشد اما برای خانواده های کیش که بچه هایشان هیچ تفریحی به جز روی آوردن به ورزش در جزیره ندارند و هر خانواده نیز چند فرزند دارد که باید برای اوقات فراغت آن ها چاره ای بیاندیشد این مبلغ سنگین بوده و از عهده بسیاری از کیشوندان خارج است.

وی افزود: در مقاطعی ورزش برای کیشوندان رایگان بود ولی امروز این تنها دلخوشی بچه های جزیره و خانواده ها هم از آن ها گرفته شده است.

حجت الاسلام کمالی همچنین به بافت فرسوده برخی از سالن های کیش اشاره کرد که نیازمند نگاه ویژه و تعمیرات اساسی است و تاکید کرد: بخشی از امکانات نیازمند تعمیرات و هزینه های اساسی است و مواردی مانند سازه بزرگی که برای استخر و مسابقات ملی زده شده بدون توجه به اینکه پول بیت المال برای آن هزینه شده بدون توجه سال هاست که رها شده و فکری برای آن نمی شود.

وی با بیان اینکه مسابقات قطر یک فرصت برای رشد و معرفی کیش است افزود: ما زمین بازی مناسب در کیش نداریم که حتی کیشوندان بتوانند از آن استفاده کنند چه رسد به شرکت کنندگان در جام جهانی قطر و این اتفاق که می توانست یک فرصت شود از دست رفته و در این بخش فرصت سوزی شد.

در این دیدار که با حضور امام جمعه کیش، مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش، مسئول دفتر امام جمعه کیش، جمعی از اعضاء شورای شهر کیش و مدیران موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش و تعدادی از اصحاب رسانه کیش برگزار شد در خصوص مسائل و مشکلات حوزه ورزش کیش بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

با توجه به اینکه مدتی است بخش های مختلف ورزش کیش از حالت رایگان خارج شده و موسسه ورزش برای تامین هزینه های خود موظف شده است به صورت خود گردان عمل کند به تازگی نیز گویا قرار بر این است که هیئت های ورزشی جزیره کیش به بخش خصوصی واگذار شود که اولویت واگذاری نیز به مسئولان هیئت های ورزشی و کیشوندان متقاضی است که در این صورت هزینه های ورزش برای کیشوندان بسیار بالاتر خواهد رفت و نیاز است تا مسئولان و مدیران با نگاه ویژه ای به این مسئله ورود کنند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.