روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 43278
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 22 مرداد 1402 - 16:41 | | ارسال توسط :

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: به عربستان اجازه نمی‌دهیم دفتر نمایندگی در قدس باز کند

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم هرگز اجازه افتتاح یک دفتر نمایندگی در اراضی تحت سیطره خود را به عربستان نمی‌دهد.
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: به عربستان اجازه نمی‌دهیم دفتر نمایندگی در قدس باز کند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره تعیین اولین سفیر عربستان در رام‌الله که به عنوان سرکنسول در قدس فعالیت خواهد کرد، گفت: آنها درباره این مساله با ما هماهنگ نکرده بودند. برای همین اجازه افتتاح چنین دفتر نمایندگی نزد تشکیلات خودگردان فلسطین در قدس را نمی‌دهیم. عربستانی‌ها می‌خواهند به فلسطینی‌ها بگویند که آنها را فراموش نکرده‌اند؛ اما ما به کشورها اجازه افتتاح کنسولگری‌ها را نمی‌دهیم. این با دیدگاه ما هماهنگ نیست. مساله فلسطین مساله اصلی در مذاکرات مربوط به عادی‌سازی روابط نیست. حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو قبلا نیز به توافق‌های صلحی دست یافته و برای ما ثابت شده است که فلسطینی‌ها مانعی در برابر صلح نیستند و ما اکنون فرصتی برای یک توافق تاریخی قبل از انتخابات آمریکا داریم.

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تعیین سفیر عربستان در رام الله و سرکنسول در قدس پیامی برای تل‌آویو در سایه تماس‌های کنونی درباره عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: تعیین سفیر عربستان یک اقدام تاریخی و پیام قوی به اسرائیل است مبنی بر اینکه ریاض خواهان اقدامات مهمی به نفع ملت فلسطین در ازای عادی سازی روابط با اسرائیل است. تعیین نایف بن بندر السدیری به عنوان سفیر عربستان در فلسطین و سرکنسول شهر قدس نشان می‌دهد اظهارات نتانیاهو درباره اینکه عربستانی‌ها خواهان امتیازهای بزرگی برای فلسطینی‌ها نیستند، درست نیست. تعیین السدیری نشان می‌دهد که عربستان می‌خواهد تل‌آویو را به سمت ارائه امتیازهایی به ملت فلسطین بکشاند.

سایت واللا نیز اعلام کرد که تعیین سفیر عربستان در فلسطین نشان دهنده این است که عربستان می‌خواهد برای تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش کند.

روزنامه «زمان» رژیم صهیونیستی نیز نوشت، تعیین السدیری به عنوان سفیر غیر مقیم در فلسطین و سرکنسول قدس پیام واضحی درباره مذاکرات عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی و در راستای توافق گسترده با آمریکا و عربستان است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.