روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 34058
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 06 شهریور 1401 - 11:14 | | ارسال توسط :

پرواز به کیش رسالت کیش ایر پرواز به افغانستان یا کیش

در حالی منابع خبری افغانستان خبر از پروازهای شرکت هواپیمایی کیش به این کشور می دهند که ساکنان جزیره کیش برای تردد به سرزمین اصلی با مشکلات عدیده کمبود پروازها روبرو هستند.
پرواز به کیش رسالت کیش ایر پرواز به افغانستان یا کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش، روز گذشته در خبرگزاری های کشور خبر برقراری پروازهای کیش ایر بین ایران و افغانستان منتشر شد در حالیکه شرکت هواپیمایی کیش رسالت برقراری پروازهای بین کیش و دیگر شهرهای کشور را بر عهده دارد هر چند که این شرکت بنابر توافق های صورت گرفته در مدیریت های گذشته سازمان منطقه آزاد کیش به سازمان خصوصی سازی واگذار شده اتفاقی که امروز یکی از مشکلات عمده مردم کیش را دامن زده است.
بنابر خبری که سایت خبری افغانستان منتشر کرده است روز جمعه ۴ شهریورماه جاری اولین پرواز کیش ایر به مقصد قندهار از ایران انجام شده و این پرواز مورد استقبال مقامات طالبان و ایران در این کشور قرار گرفته است.
مدت هاست که ساکنان جزیره کیش به دلیل کاهش پروازها و افزایش قیمت بلیط هواپیما با مشکلات بسیاری برای تردد به سرزمین اصلی دست و پنجه نرم می کنند.
با توجه به اینکه جزیره کیش محصور در میان آب های نیلگون خلیج فارس است و کوتاه ترین مسیر تردد به سرزمین اصلی برای ساکنان آن استفاده از مسیر هوایی است، نیاز به برقراری پروازهای هوایی بین شهرهای مختلف ایران از اهمیت ویژه ای در کیش برخوردار است.
بسیاری از کیشوندان در این جزیره مرجانی به دور از خانواده های خود به سر می برند ضمن اینکه کیش از داشتن دانشگاه دولتی نیز بی بهره است و بسیاری از دانشجویان جزیره کیش که در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند برای تردد نیاز به بهره گیری از مسیر هوایی دارند.
همچنین حضور در سرزمین اصلی برای استفاده از خدمات درمانی با توجه به اینکه کیش تنها دارای یک بیمارستان است و این بیمارستان نیز از مدت ها پیش با چالش های فراوانی در ارائه خدمات تامین اجتماعی روبرو بوده است ضرورت پروازهای بین کیش و دیگر شهرها بیش از پیش اهمیت می یابدو
در روزهای اخیر براساس گزارش ها و آمارها برخی از روزها فرودگاه کیش تنها ۱۲ پرواز ورودی و ۱۲ پرواز خروجی داشته و حتی در روزهایی شاهد هستیم که بلیط پرواز از تهران به کیش وجود ندارد و بسیاری از شهرهای کشور نیز به کیش پروازی ندارند.
این روزها کیش سخت ترین شرایط خود را طی می کند و شنیدن خبر پروازهای کیش ایر به مقاصد جدید مانند افغانستان در حالی که مرددم کیش به دلیل کمبود بلیط و گرانی آن در سختی قرار دارند بسیار دردناک است اگر چه رونق پروازهای خارجی و برقراری ارتباط در مسیر توسعه گردشگری و ارتباطات بین المللی آرزوی هر یک از ایرانیان و به تبع آن کیشوندان است اما عدم خدمات رسانی کیش ایر بنابر رسالتی که برای آن ایجاد شده موجب نارضایتی کیشوندان شده است.
اگر چه مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تلاش های سازمان و همچنین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برای بازگرداندن کیش ایر به کیش خبر داده اند و امام جمعه کیش نیز بارها در نماز جمعه در این خصوص متذکر شده و حتی از ریاست جمهوری درخواست ورود به این مقوله ها را داشته است اما برقراری این پرواز نشان از آن دارد که این تلاش ها همه آب در هاون کوبیدن بوده و مسئولان ارشد کشور مشکلات کیش را هیچ می انگارند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.