روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 21 September , 2024
امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 18 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 9074
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 05 آبان 1399 - 8:24 | | ارسال توسط :

پروانه تاکسیرانی رانندگان شرکت کننده در نزاع خیابانی باطل شد

سرپرست مدیریت حمل ونقل عمومی کیش از ابطال پروانه تاکسیرانی ۴ راننده شرکت کننده در نزاع خیابانی خبر داد
پروانه تاکسیرانی رانندگان شرکت کننده در نزاع خیابانی باطل شد

 سرپرست مدیریت حمل ونقل عمومی کیش از ابطال پروانه تاکسیرانی ۴ راننده شرکت کننده در نزاع خیابانی  خبر داد.                                

 به گزارش روزنامه اخبار کیش، حمید پاشاکی گفت : در جلسه کمیته انضباطی حمل و نقل شهری علاوه بر رسیدگی به موضوع درگیری راننده متخلف تاکسی با سرنشینان خودروی سواری که منتج به ارسال مصوبه این کمیته به شورای ترافیک جهت ابطال امتیاز تاکسی شد در خصوص نزاع خیابانی چند شب پیش مقابل یکی از هتل های کیش نیز تصمیم گیری شد. وی افزود: براساس تصمیم کمیته انضباطی مقرر شدپروانه تاکسیرانی رانندگان خاطی که در این درگیری شرکت داشتند باطل شده و امتیاز تاکسی هایشان جهت تعیین تکلیف به کمیته تخصصی شورای ترافیک ارجاع شود.

طی روزهای گذشته در شبکه های اجتماعی شاهد انتشار فیلمی از مزاحمت و سپس نزاع و درگیری یک راننده تاکسی با سرنشینان یک خودروی سواری بودیم که به سرعت در فضای مجازی دست به دست شده و اظهار نظرهای مختلفی را در پی داشت.

پس از انتشار این فیلم، مسئولان در یک نشست، تصمیم به ابطال کارت تردد این تاکسی کردند که البته این اقدام نیز موجب شد که برخی از کاربران اجتماعی این برخورد قاطع را ستوده و برخی نیز به آن خرده بگیرند که این مجازات کمی سختگیرانه است.

اما واقعیت امر این است که در سال های اخیر به مرور و شاید به شکل زیرپوستی شروع شد و به یک باره نشان داد که تغییرات وسیعی در فرهنگ شهروندی کیش به وجود آمده است، فرهنگی که در سال های گذشته مردم کیش به آن می بالیدند و افتخار می کردند.

فرهنگ کیشوندی که برای خود در تمام کشور نام و آوازه ای داشت امروز به شدت در حال رنگ باختن است و نشانه آن بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی با وجود تذکرات، هشدارها و اعمال قانون های بسیار توسط پلیس، بی توجهی به رعایت اصول بهداشتی، بی توجهی به اصول اساسی اخلاقی در برخورد با مردم توسط عده ای رانندگان حمل و نقل عمومی که موجب شده است نگرش مثبت مردم اعم از کیشوندان و مسافران به کل سیستم زحمتکش حمل و نقل عمومی نسبت به گذشته سیر نزولی داشته باشد.

در گذشته ای نه چندان دور، رانندگان حمل و نقل جزیره کیش به عنوان الگویی از اخلاق، ادب، احترام، مشتری مداری و رعایت اصول و قوانین شناخته می شدند اگر چه امروز نیز بسیاری از این تلاشگران عرصه حمل و نقل همچنان به شیوه گذشته تلاش می کنند تا به مردم خدمت رسانی کنند عده ای قلیل در حال خط بطلان کشیدن به همه این خوبی ها و زیبایی ها هستند.

امروز بر هر یک از ما که نام کیشوندان را برخود نهاده و به خاطر خود و فرزندانمان به دنبال یک سرزمین ایده آل و آرمانی برای زندگی می گردیم واجب است که ابتدا خود قوانین و اصول و فرهنگ کیشوندی را رعایت کرده و سپس به اطرافیان و دوستان و میهمانان شهرمان در این خصوص تذکر و هشدار دهیم تا بار دیگر شاهد باشیم که فرهنگ زیبای کیشوندی در کشور و منطقه زبانزد شود.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.