روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 31225
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 16 خرداد 1401 - 16:30 | | ارسال توسط :

پرورش فکری و معنوی مردم رمز موفقیت نهضت امام خمینی (ره)

موسس و رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: پرورش فکری و معنوی مردم رمز موفقیت نهضت حضرت امام خمینی (ره) بود.
پرورش فکری و معنوی مردم رمز موفقیت نهضت امام خمینی (ره)

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، حجت الاسلام سیدحمید حسینی روحانی در آیین گرامیداشت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد در مسجد امام حسن مجتبی کیش گفت: آغاز نهضت حضرت امام خمینی (ره) ناگهانی و بدون برنامه ریزی نبود.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) با مطالعه دریافته بودند که این نهضت بدون ملت نمی‌تواند تداوم داشته باشد و راه به جایی ببرد و به همین خاطر سال‌ها قبل از آغاز نهضت، شاید حدود بیست سال قبل از آغاز نهضت در مرحله اول به دنبال این بودند که پرورش فکری و معنوی برای پیروان خود به وجود بیاورند.

موسس و رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی (ره) در زمان حکومت رضاشاه در مدرسه فیضیه با برگزاری درس اخلاق نیرو‌های متعهد تربیت کردند چرا که باور داشتند دانش بدون معنویت منجر به شکست خواهد بود.

حجت الاسلام سیدحمید حسینی روحانی گفت: حضرت امام خمینی (ره) معتقد بود نهضتی که بدون تذهیب نفس، خودسازی باشد راه به جایی نخواهد برد.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) در مرحله اول خود را اصلاح کرد به گونه‌ای که دنیا برای او بی ارزش بود و سعی کرد در قیام کنندگان پانزده خرداد دو ویژگی را ایجاد کنند، آگاهی داشتن و خودساخته بودن و همین دو ویژگی باعث شد تا نهضت حضرت امام خمینی تا سال ۵۷ ادامه پیدا کند و به پیروزی برسد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.