روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 31081
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 11 خرداد 1401 - 16:23 | | ارسال توسط :

پول انتقال گاز به کیش پرداخت شده، اما خبری از گاز نیست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با تغییر برنامه ریزی و شیوه انتقال گاز به کیش، به زودی طرح انتقال گاز به نیروگاه های کیش به پایان می رسد.
پول انتقال گاز به کیش پرداخت شده، اما خبری از گاز نیست

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، مهدی کشاورز در دیدار با اعضای کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در گذشته قرار بود گاز کیش به بندر افتاب منتقل و در انجا پالایشگاهی ساخته شود و همه هزینه هم پرداخت شده بود، گفت: با تغییر برنامه ریزی و شیوه انتقال گاز به کیش، به زودی طرح انتقال گاز به نیروگاه های کیش به پایان می رسد.  

وی تصریح کرد: فلسفه مناطق آزاد بیشتر معطوف به جذب سرمایه گذار و آبادانی منطقه است تا بتوانند با محور صادرات دروازه کشور به اقتصاد بین المللی باشند.

وی افزود: رسیدن به وضعیت مطلوب یکی از اهداف اصلی است و متاسفانه در مناطق آزاد هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده ایم.

مهدی کشاورز گفت: ضعف مدیریت یکی از دلایل تحقق نیافتن اهداف مناطق آزاد است و نشانه آن هم نبود توازن و توسعه نابرابر به ویژه در جزیره کیش است.

وی گفت: رسیدن به وضعیت مطلوب با اقدامات علمی محقق می‌شود و باید از کار‌های هیجانی و نمایشی پرهیز کرد.

وی با اشاره به اینکه ماده ۶۵ قانون چگونگی مناطق آزاد قابلیت اجرایی ندارد، افزود: در تعریف مناطق آزاد تنها جزیره کیش است که به طور کامل منطقه آزاد است و ما نمی‌توانیم وقتی ورودی خودرو نداریم اجازه خروج بدهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: از سازمان تامین اجتماعی هم گلایه مندم چرا که زمینه همکاری فراهم است، اما هنوز اقدامی از طرف آنان نشده است.

مهدی کشاورز گفت: تامین اجتماعی از بهمن پارسال تا امروز پولی به ما پرداخت نکرده، ولی سازمان منطقه آزاد کیش خدمات درمانی را در بیمارستان کیش قطع نکرده است.

کشاورز در خصوص مشکلات فرهنگیان گفت: از مشکلات فرهنگیان واقعا متاثر می‌شوم، اما به تنهایی قادر به حل مشکلات معلمان نیستیم و قانون به ما اجازه نمی‌دهد به فرهنگیان حقوق پرداخت کنیم، ولی در حد توان کمک خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در خصوص مسکن ابتدا باید اقشار نیازمند در جزیره کیش شناسایی شوند.

کشاورز گفت: واحد‌های خالی زیادی در کیش وجود دارد و اگر ده تا بیست درصد این واحد‌ها وارد چرخه شوند مشکل مسکن کمتر می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه ورزش هم گفت: جلسات متعددی با هیئت‌های ورزشی برگزار شده است و متولی اصلی رویداد‌های جام جهانی در کیش هیئت‌های ورزشی هستند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.