روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 41118
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 13 خرداد 1402 - 17:17 | | ارسال توسط :

پیام‌های جعلی واریز سود سهام عدالت با لینک‌های آلوده

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما سروان جیریائی گفت: کلاهبرداران با ارسال پیام‌های حاوی لینک‌های آلوده و جعلی در قالب پیامک و یا در پیام رسان‌های داخلی و خارجی برای کاربران از ناآگاهی آن‌ها سوء استفاده می‌کنند. وی افزود: پس از کلیک افراد بر رویلینک آلوده، بدافزاری با نام سهام عدالت در دستگاه قربانی […]

پیام‌های جعلی واریز سود سهام عدالت با لینک‌های آلوده

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما سروان جیریائی گفت: کلاهبرداران با ارسال پیام‌های حاوی لینک‌های آلوده و جعلی در قالب پیامک و یا در پیام رسان‌های داخلی و خارجی برای کاربران از ناآگاهی آن‌ها سوء استفاده می‌کنند.

وی افزود: پس از کلیک افراد بر رویلینک آلوده، بدافزاری با نام سهام عدالت در دستگاه قربانی اجرا می‌شود و اطلاعات دستگاه فرد به سیستم کلاهبردار ارسال و مجرمان با ایجاد دسترسی به پیامک‌های دریافتی و لیست مخاطبان فرد، اعمال مجرمانه خود را انجام می‌دهند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا کیش گفت: کلاهبرداران با این روش می‌توانند علاوه بر دسترسی به رمز‌های کارت‌های بانکی افراد، حساب‌های بانکی آن‌ها را خالی و پیامک جعلی دیگری را به لیست مخاطبان فرد قربانی ارسال کنند.

سروان جیریائی افزود: مجرمان سایبری برای جلب اعتماد با هک و دسترسی غیر مجاز به شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های افراد اقدام به ارسال پیام‌هایی حاوی لینک‌های آلوده برای مخاطبان می‌کنند و افراد پس از دریافت پیام باتوجه به اینکه پیام از طرف دوستان برای او ارسال شده، لینک ارسالی را باز می‌کنند و زمینه دسترسی به اطلاعات بانکی خود و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی را فراهم می‌کنند.

وی از کاربران خواست پیام‌های حاوی لینک از سوی دوستان و آشنایان که در قالب پیامک و یا در بستر شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند را به هیچ عنوان باز نکنند و پیام مورد نظر را حذف کنند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا جزیره کیش خاطرنشان کرد: کاربران می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به پلیس گزارش کنند.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.