روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 20343
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 17 مرداد 1400 - 16:55 | | ارسال توسط :

پیام تبریک مدیرعامل منطقه آزاد و مسوولان کیش به مناسبت روز خبرنگار

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و فرمانده انتظامی ویژه این جزیره در پیام های جداگانه فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را تبریک گفتند.
پیام تبریک مدیرعامل منطقه آزاد و مسوولان کیش به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، در پیام تبریک جعفر آهنگران رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت گرامی داشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار آمده است:

خبر در دنیای گذشته و امروز، مصادف و مترادف با آگاهی بخشی و روشنگری است. بر این اساس، تولیدکنندگان خبر از اهمیت و جایگاه حساسی برخوردار می شوند و  رعایت اخلاق رسانه ای و میثاق روزنامه نگاری حرفه ای، امری لازم و حیاتی است.

در این زمینه، کار خبرنگار متعهد در چهارچوب مصالح و منافع ملی، تجسم امانتداری و مسوولیت پذیری است و  بر این مبنا، روز خبرنگار یادآور حماسه آفرینی مردان و زنان بلند اندیشی است که ماندگاری حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند. آنان که با قدرت قلم گام در وادی مقدس اطلاع رسانی صادقانه و روشنگری منصفانه نهاده و با رسالت خطیر خود چراغ آگاهی فراروی جامعه افروخته و موجبات رشد و بالندگی آن را فراهم آورده اند.

این چنین انسان های فداکار و متعهد، تاریخ نگاران زمانه اند که از مجرای اطلاعات دقیق و وثیق، تصویر عینی واقعیت ها را ثبت کرده و قلم خویش را همسو با وجدان اخلاقی، شرافت حرفه ای و احترام به حقوق و حریم فردی و شئؤن انسانی بکار می گیرند.

حسب تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اطلاع رسانی گسترده درباره دستاوردهای انقلاب و نظام و نیز با نگاه به آینده روشن کیش و لزوم تقویت این پروژه فراملی، رویکرد اطلاع رسانی و تقویت تصویر این خطه اهمیت بیشتری پیدا می کند.

بر اساس رویکرد تازه، شفافیت حداکثری و نگاه به کیش در قالب منافع عمومی و جایگاه بین المللی  لازم و ضروری است و در همین رابطه، سازمان با اهتمام به تقویت مناسبات و ارتباطات، برنامه‎های متنوعی را برای تعامل با جامعه خبری و رسانه ای متعهد مد نظر دارد.

تقویت کمی و کیفی خبر رسانی، تهیه گزارش، یادداشت نویسی، تصویرپردازی و حضور پررنگ در تمامی رسانه ها اعم از رسانه ملی، مطبوعات سراسری، وب سایت های برجسته، شبکه های اجتماعی پرمخاطب و رسانه های محلی بر اساس وظیفه ذاتی روابط عمومی، لازم و ضروری است و قاطبه مدیران رسانه و خبرنگاران کیش نیز در این مسیر؛ ما را همراهی می کنند.

پیام تبریک مدیرعامل منطقه آزاد و مسوولان کیش به مناسبت روز خبرنگار

دنیای امروز، دنیای ارتباطات و رسانه است و ارتباط یکی از شاه کلیدهای موفقیت در این دوره. در چنین شرایطی، بی‎ باور بودن به قدرت ارتباطات و رسانه ها، یا حتی کم باور بودن آن، فرصت سوزی بسیار زیادی را به همراه دارد. وضعیتی که با منافع ملی و جایگاه روابط عمومی در تضاد بوده و برای کیش که در کشورهای اطراف نیز رقبایی مطرح دارد، خسارتی مضاعف است.

این ارتباط جامع به عنوان نقشه راه اطلاع رسانی، می تواند ضمن تبیین رویکردها و برنامه های دولت انقلابی، پیام ها و اهداف جدید را در سطح بین المللی و ملی،  بازنشر نموده تا تاثیرگذاری، همسویی و هم افزایی بیشتری پدید آید.

راهبرد اصلی در نظرگرفته شده در دوره کنونی، ایجاد سازوکار لازم برای برخورداری سطح بسیارگسترده تر طیفهای مختلف جامعه از جزیره کیش است که با شعار  کیش برای همه و همسو با منویات رهبر معظم انقلاب در برخورداری همه اقشار از امکانات و ظرفیتها دنبال می شود و امیدواریم با تلاش و کوشش شبانه روزی، موفق و سربلند باشیم.

کیش مرواریدی در صدف خلیج فارس است و نباید در تیول عده ای محدود بماند. این جزیره متعلق به همه مردم ایران است و برای همین باید زمینه های استفاده همگانی و عمومی تر از این خاک پاره بی مانند، مهیا گردد.

ضمن عرض تبریک صمیمانه روز خبرنگار به جامعه رسانه ای ایران و فعالان رسانه ای کیش که همواره سعی داشتند و دارند تا جزیره را برای دستیابی به اهداف بلند و ایفای نقش برجسته در اقتصاد ملی و الگو سازی حکمروایی موثر محلی، تقویت کنند؛ لازم است تاکید کنم ما نیازمند به نقد و نظریم و دست مریزاد می گوییم به عزیزانی که منصفانه ما را برای حرکت در مسیری درست یاری می دهند.

امید، بزرگترین سرمایه هر فرد و سازمانی است و ما در فرصت پیش رو، با امید به ساخت فردایی بهتر تلاش می کنیم و کیش با شادی و امید قرین است و ما برای تداوم این لبخندها، باید به بهترین نحو، به وظایف خود که همانا توسعه ظرفیتهای فراوان کیش است، عمل کنیم.

با گرامی داشت ۱۷مرداد و  روز خبرنگار بهترین ها را برای  تمامی خبرنگاران صادق، سخت کوش و پایبند به ارزش‌های اصیل به ویژه خبرنگاران و راویان رویدادهای خبری جزیره زیبای کیش آرزو میکنم و  با بزرگداشت یاد و خاطره شهید صارمی و دیگرشهدای والامقام رسانه؛ در برابر این جانفشانی ها و ایثارگری ها سر تعظیم فرود می آوریم.

پیام تبریک مدیرعامل منطقه آزاد و مسوولان کیش به مناسبت روز خبرنگار

سرهنگ علی اصغرجمالی فرمانده انتظامی ویژه وپایگاه دریابانی کیش نیز در پیام خود نوشته است:

فرارسیدن ۱۷ مرداد ماه که در تقویم به نام روز خبرنگار مزین شده فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به خبرنگاران و انسان های فرهیخته ای است که با نگرش عمیق به رخدادها و به دنبال آن حفظ انسجام و آرامش عمومی به بیان حقایق می پردازند خبرنگاران خاضعانه و بی ادعا همچون چراغی هدایت گر و متواضعانه با هدف روایت حقیقت، بیرق آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و در راستای پاسداری ‌و حراست از اندیشه ها از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند.

به راستی که رسالت اصحاب رسانه بسیار خطیر و حساس است و این نیک اندیشان بلند نظر نیز تجسم امانت، مسوولیت، تعهد و دلسوزی و چشم بینا، زبان صادق، صریح و گویای مردم در تمامی عرصه ها هستند.

بدون شک خبرنگاران با انتشار واقع بینانه و دقیق اطلاعات و اخبار طلایه داران جبهه آگاهی و وجدان بیدار جامعه هستند و برای اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و سریع حوادث و رخدادها تلاش می کنند.

اهمیت کار خبرنگاران بر هیچ کس پوشیده نیست چراکه همه مردم عزیز کار این قشر زحمت کش را برای ارتقاء دانش و آگاهی خود دنبال می کنند.

اینجانب ضمن گرامی داشت هفدهم مردادماه؛ سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار از تلاش های بی‌وقفه خبرنگاران در عرصه خبر خصوصا در ارتباط با اطلاع‌رسانی صحیح، شفاف و آموزش در رابطه با مقابله با شیوع ویروس کرونا قدردانی می کنم.

تلاش های خبرنگاران در این عرصه بر کسی پوشیده نیست چه بسا بسیاری از خبرنگاران را بر اثر ابتلا به این ویروس منحوس از دست دادیم؛ از تلاش های خستگی ناپذیر و ارزشمند تمامی خبرنگاران و نقش موثر آنان در جامعه قدردانی می کنیم که انصافا شایسته بهترین تکریم‌ها هستند.

به گزارش ایرنا، شهید محمود صارمی خبرنگار و مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان بود که در سال ۱۳۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف کشته شد و شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد، ۱۷ مرداد ماه را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.