روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 32028
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 05 تیر 1401 - 12:44 | | ارسال توسط :

پیست گردشگری موتورسواری در کیش ایجاد می شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کیش گفت: در راستای ساماندهی موتورهای شارژی پیست گردشگری موتورسواری در این جزیره ایجاد می شود.
پیست گردشگری موتورسواری در کیش ایجاد می شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،مهدی توانگر روز یکشنبه اظهار داشت: این پیست در جنوب جزیره توسط سازمان منطقه آزاد کیش به منظور تحقق برنامه های ساماندهی موتورهای شارژی ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: این پیست هم اکنون در مرحله مشاور و طراحی قرار دارد که پلیس راهنمایی و رانندگی جزیره آن را به عنوان یکی از راهکارهای کاهش تخلفات و ساماندهی کرایه موتورهای شارژی در جزیره کیش پیشنهاد کرده است.

توانگر یادآور شد: انتظار می رود با احداث این پیست در بخشی از رینگ دور جزیره امکانی فراهم شود تا گردشگران در آن با کمترین خطرات احتمالی بتوانند از امکانات موتورسواری به عنوان یکی از تفریحات جزیره به صورت قانونی برخوردار شوند.

طرح ساماندهی موتورهای شارژی در کیش آذر سال گذشته با پلاک گذاری این وسیله نقلیه با همکاری شرکت عمران، آب و خدمات و پلیس راهنمایی و رانندگی آغاز شده و تا کنون بیش از ۹ درصد موتورهای شارژی پلاک دار شده اند.

استفاده از کلاه ایمنی، اخذ بیمه نامه، گواهینامه، خرید فرورش این دستگاه از دیگر بخش های ساماندهی این وسیله نقلیه در جزیره کیش است که تحقق آنها از سوی پلیس راهور دنبال می شود.

پیش از آغاز اجرای طرح ساماندهی تقریبا ۴۰ درصد از برخوردها در تصادفات جزیره کیش ناشی از موتورهای شارژی بود که ۲۰ درصد نقش اساسی در ایجاد سانحه رانندگی داشتند و با اجرای طرح ساماندهی موتورهای شارژی این رقم به ۳۰ درصد و تقریبا در ۱۵ درصد از تصادفات نقش اصلی را موتورهای شارژی دارند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.