روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 33048
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 04 مرداد 1401 - 9:18 | | ارسال توسط :
امسال;

پیشرفت فیزیکی ترمینال جدید فرودگاهی کیش تا آذرماه به ۹۳ درصد می‌رسد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: پیشرفت فیزیکی طرح ترمینال جدید فرودگاه کیش این جزیره تا پایان فصل پاییز امسال به بیش از ۸۳ درصد می رسد.
پیشرفت فیزیکی ترمینال جدید فرودگاهی کیش تا آذرماه به ۹۳ درصد می‌رسد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، مهدی کشاورز دوشنبه شب در جلسه هم اندیشی با رسانه های کیش اظهار داشت: این رح تا آغاز فعالیت دولت سیزدهم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که طی تلاش های انجام یافته هم اکنون به ۸۵ درصد رسیده است.
وی بهره برداری از این طرح را لازمه توسعه گردشگری جزیره اعلام کرد و افزود: طی ۹ سال گذشته این طرح ۷۰ درصد پیشرفت داشته اما در هشت ماه گذشته ۱۵ درصد به پیشرفت آن اضافه شده و تلاش می شود این رقم آذر امسال به ۹۳ درصد با قابلیت بهره برداری برسد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، همکاری رسانه و سازمان را مهمترین رکن در توسعه جزیره اعلام کرد و گفت: نقد منصافه و رعایت انصاف در نشر اخبار رسالت رسانه ها و توجه ویژه به رسانه ها، رفع برخی مشکلات آنان و رعایت عدالت را رسالت سازمان منطقه آزاد کیش در رسیدن به این هدف مشترک اعلام کرد.
سال گذشته نیز میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ۸۵ درصد اعلام شده بود که با روی کارآمدن دولت سیزدهم با واقعی سازی آمار این درصد کاهش داشته اما با تلاش های انجام شده توسط دولتمردان ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی اعلام شده فعلی رقم واقعی آن است.
ترمینال جدید فرودگاه کیش با زیربنای ۴۲ هزار متر مربع در ۴ طبقه، رتبه سوم را در کشور از این حیث داراست. طبقه اول آن مختص فضای جانبی مسافران و ورودی پل مسافربری هواپیما و پله ها و آسانسور ارتباطی به سالن های تحویل بار مسافران ورودی است، طبقه دوم فضای کنترل گذرنامه، خروجی و بازرسی  و طبقه سوم به رستوران و کافه تریا اختصاص داده شده و با داشتن سیستم‌های به روز و تجهیزات پیشرفته از مدرن ترین ترمینال فرودگاهی کشور محسوب می‌شود .
 این پروژه فول مکانیزه شامل ویژگی های اجرایی پیشرفته‌ای است از جمله شیشه‌های سه جداره، نما و رنگ ضد حریق و عایق الاستومری است که برای کاربردهای عمرانی استفاده می شود و انعطاف پذیری و دوام بالایی دارد و در رشد و پیشرفت فیزیکی ترمینال تاثیر بسیاری دارد.
این ترمینال شامل سیستم‌های به روز و تجهیزات ناوبری کاملا پیشرفته است، ۱۳ دستگاه پله برقی، ۱۲ دستگاه آسانسور و ۶ دستگاه پل تلسکوپی حمل چمدان فول مکانیزه برای ترمینال جدید پیش‌بینی شده است.
طراحی منحصر به فرد پل های تلسکوپی به صورتی است که هواپیماهای متعددی  می‌توانند در کنار یکدیگر پارک کرده و مسافران از دوطرف پل به صورت هم زمان پیاده و سوار شوند .  استفاده از این پل ها در پروژه، ظرفیت مسافران را از سه میلیون نفر به ۶ میلیون در هر سال می رساند.
با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه کیش،‌ ترمینال فعلی با فضایی آراسته‌تر به مسافران خارجی اختصاص می‌یابد و ترمینال جدید نیز میزبان مسافران و گردشگران داخلی خواهد بود.
هم اکنون فرودگاه جزیره کیش با چهار ترمینال، ۲ باند موازی، به طول سه هزار و ۶۵۰ متر و عرض ۴۵ متر قابلیت نشست و برخواست هواپیماهای پهن پیکر را دارد و سالانه به صورت میانگین ۲ میلیون مسافر پذیرش می کند.
بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ماه نوروز سال ۱۴۰۱، این فرودگاه کیش  رتبه سوم در بین فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.