روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 36517
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 22 آذر 1401 - 10:32 | | ارسال توسط :

چهار کیشوند در دام پیامک های جعلی افتادند

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ‌ویژه کیش گفت: طی چند روز گذشته چهار نفر از ساکنان این جزیره در دام پیامک های جعلی با عناوین محتلف افتادند.
چهار کیشوند در دام پیامک های جعلی افتادند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محسن بابایی روز سه شنبه اظهار کرد: سودجویان با استفاده از پیامک های جعلی از جمله سامانه های قضایی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از چهار کیشوند کلاهبرداری کردند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش ماموران پلیس فتا تا کنون ۸۰۰میلیون ریال از این وجوه به حساب مالباختگان بازگردانده شده است افزود: انتظار می رود شهروندان در مواجهه با پیامک های جعلی هوشیارتر بوده و توجه داشته باشند که سازمان های قضایی و اداری با شماره شخصی پیامک ارسال نمی کنند.

بابایی افزود: کلاهبرداران با سو استفاده از ارتباط قوه قضاییه با مردم از طریق سامانه‌هایی مانند ثنا اقدام به ارسال پیامک‌هایی جعلی به کاربران تلفن همراه می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند وارد لینک انتهای پیامک شوند.

وی افزود: این لینک کاربر را به درگاه پرداخت الکترونیکی هدایت می‌کند و در ازای مبلغ ناچیز رمز دوم را می‌خواهد که معمولا در بار اول رمز را قبول نمی‌کند و می‌گوید اشتباه است و درصورتی که رمز دوم کاربر اشتباه نیست و کلاهبردار با این کار زمان می‌خرد تا بتواند از حساب قربانی پول خارج کند.

بابایی خاطرنشان کرد: شهروندان باید بدانند تنها سرشماره پیامک‌های قوه قضائیه Adliran و برای پلیس فتا police Fata است.

رییس پلیس فتا کیش گفت: شهروندان با مسئولیت اجتماعی خود در صورت مواجهه با این نوع کلاهبرداری‌ها آن را به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir گزارش دهند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.