روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 8256
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 14 مهر 1399 - 8:31 | | ارسال توسط :

چین؛ مقصد ۹۰ درصد صادرات محصولات دامی هرمزگان

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان گفت: ۵۱ هزار و ۷۷۱ تن انواع محموله دام و فرآورده‌های خام دامی با نظارت بهداشتی دامپزشکی استان در یک سال گذشته به خارج از کشور صادر و بیش از ۹۰ درصد آن به چین صادر شده است.
چین؛ مقصد ۹۰ درصد صادرات محصولات دامی هرمزگان

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان گفت: ۵۱ هزار و ۷۷۱ تن انواع محموله دام و فرآورده‌های خام دامی با نظارت بهداشتی دامپزشکی استان در یک سال گذشته به خارج از کشور صادر و بیش از ۹۰ درصد آن به چین صادر شده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا ، کامبیز امجدی گلپایگانی، روز گذشته (۱۲ مهرماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته دامپزشکی برگزار شد، اظهار کرد: ۵۱ هزار و ۷۷۱ تن انواع محموله دام و فرآورده‌های خام دامی با نظارت بهداشتی دامپزشکی استان دریک سال گذشته از ابتدای مهر ۹۸ تا مهر ۹۹ به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: این محموله‌ها بیشتر شامل ماهی و میگو، آبزیان حرام‌گوشت ازجمله خرچنگ، ماهی یال اسبی، صدف و مارماهی و همچنین اجزای حرام حیوانات حلال‌گوشت بوده است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه محموله‌های یادشده به کشورهای چین، روسیه، ویتنام، امارات، هنگ‌کنگ، مالزی و عمان صادر شده است، افزود: بیش از ۹۰ درصد کالای مرتبط با دامپزشکی از مبادی استان به چین صادر شده است.

امجدی گلپایگانی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته ۲۶۱ هزار و ۱۴ تن محموله‌ خام دامی با نظارت دامپزشکی وارد استان شده است، تصریح کرد: میزان محموله‌های ترانزیتی خام دامی نیز در سال زراعی گذشته ۴۶ هزار و ۳۴ تن و بیشتر به کشورهای ترکمنستان و افغانستان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال زراعی گذشته ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۳۲۳ رأس دام در استان علیه بیماری‌های مشترک واگیر و انگلی واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۶۶ هزار و ۷۵۱ مترمربع جایگاه دام و همچنین ۱۰۲ هزار و ۱۶۷ رأس دام سم‌پاشی شده است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان عنوان کرد: ناظران بهداشتی دامپزشکی هرمزگان همچنین از مهر سال گذشته تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۹۶۱ مورد از مراکز فراوری، بسته‌بندی، کارخانه‌جات و اسکله‌های صیادی استان بازدید داشتند.

امجدی گلپایگانی در پایان افزود: در این مدت ۶۱ هزار و ۷۷۵ رأس دام شامل ۲۱ هزار و ۶۳۳ رأس گوسفند، ۳۰ هزار و ۸۹۷ رأس بز، هشت هزار و ۳۵۸ رأس گاو و ۸۸۷ نفر شتر و همچنین ۱۷ میلیون و ۴۷ هزار قطعه طیور کشتار شده است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.