روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 29255
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 01 اردیبهشت 1401 - 13:36 | | ارسال توسط :

کاهش تقاضای خرید زولیبا و بامیه فارغ از ارزش غذایی

مصرف زولبیا و بامیه با توجه به نامناسب بودن برای مبتلایان به دیابت و افراد چاق در ماه رمضان امسال با رشد قیمت خود دربین مردم کاهش یافت.
کاهش تقاضای خرید زولیبا و بامیه فارغ از ارزش غذایی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما، مردم جزیره کیش با اشاره به خوشمزه بودن این شیرینی افزایش قیمت آن را دلیل کاهش تمایل خرید خود می‌دانند.

مدیرعامل یکی ازمجموعه‌های تولید نان و شیرینی در کیش اختصاص نیافتن سهمیه دولتی آرد به قنادان جزیره کیش را یکی از عوامل تفاوت قیمت این شیرینی با دیگر شهر‌ها برشمرد و گفت: علاوه برآن قیمت تمام شده مواد اولیه درکیش شامل روغن، ماست، شکر و نشاسته نیز در نرخ تمام شده زولبیا و بامیه تاثیر گذار است.

کاوه هدایت نژاد تصریح کرد: براساس هماهنگی با بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش هر کیلوگرم زولیبا و بامیه در جزیره کیش ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

کارشناس تغذیه بیمارستان کیش با اشاره به قند و چربی بالا در زولبیا و بامیه افزود: این شیرینی برای مبتلایان به دیابت و افراد مستعد چاقی مناسب نیست.

مهشید پرتانیان با اشاره به اینکه زولبیا و بامیه به دلیل ماهیت سرخ کردنی باعث رسوب در عروق بدن می‌شود گفت: مصرف زیاد این شیرینی خطرات ابتلا به سرطان روده را به دنبال دارد.

وی در توصیه به روزه داران مبنی بر پرهیز ازمصرف شیرینی‌ها در وعده سحر گفت: مصرف زولبیا و بامیه در وعده سحر گرسنگی و تشنگی را در طول روز برای روزه دارن به دنبال دارد.

مهشید پرتانیان تصریح کرد: روزه داران می‌توانند از توت خشک و انجیرخشک برای استفاده در ایام ماه مبارک رمضان بهره‌مند شوند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.