روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 7822
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 06 مهر 1399 - 12:01 | | ارسال توسط :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد

کاهش ۱۳ درصدی فاصله گذاری اجتماعی در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته، یک بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باخت و شمار فوتی‌ها به ۷۶۶ نفر افزایش یافت.
کاهش ۱۳ درصدی فاصله گذاری اجتماعی در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته، یک بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باخت و شمار فوتی‌ها به ۷۶۶ نفر افزایش یافت.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، دکتر حسین فرشیدی شمار فوتی‌های بر اثر کرونا در هفته اخیر را ۱۵ نفر دانست و عنوان کرد: در هفته اخیر برای نخستین بار از شماری از مراجعان علاوه بر آزمایش کووید- ۱۹ آزمایش آنفلوانزا نیز گرفته شد.

وی با بیان اینکه تاکنون مورد مثبتی از آنفلوآنزا در استان ثبت نشده است، تصریح کرد: در هفته جاری ۲۸۷ نفر بستری شدند (به طور متوسط روزانه ۴۱ نفر) که آزمایش کووید- ۱۹ نیمی از افراد بستری مثبت شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: اکنون ۲۰۳ بیمار در بیمارستان‌ها با تشخیص کووید- ۱۹ بستری اند که از این شمار ۵۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) هستند و حال ۱۶ نفرشان وخیم است.

وی بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا هنو در اختیار داروخانه‌ها قرار نگرفته است، اضافه کرد: مردم به داروخانه ها مراجعه نکنند.

فرشیدی با اشاره به اینکه در هفته روز اخیر ۲۵۶ نفر بهبود یافته کرونایی از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند، اظهار کرد: در صورت تامین واکسن آنفلوانزا افراد پرخطر که شناسایی شدند در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کاهش ۱۳ درصدی رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در هفته اخیر در استان ابراز نگرانی کرد و افزود: به علت حجم تردد بالا در بندرعباس، قشم و کیش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیشتر ضرورت دارد.

وی بیان کرد: بستک در وضعیت قرمز بیماری کروناست و شهرهای پارسیان و سیریک نارنجی (هشدار خطر محسوس شیوع) و وضعیت شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، جاسک، میناب، و قشم  زرد است.

فرشیدی با اشاره به اینکه آمار ابتلا به بیماری در رودان، بوموسی، بشاگرد و بندرخمیر و حاجی آباد هفته اخیر کاهشی بود، تصریح کرد: به مردم توصیه می کنم به طور حتم ماسک بزند و تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.