روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 1019
  پرینتخانه » علمی و فناوری تاریخ انتشار : 05 اسفند 1398 - 13:13 | | ارسال توسط :
رئیس مرکز سنجش پزشکی خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی هزینه ها با برگزاری آزمون ها به شیوه الکترونیک

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: گذار از آزمون های مداد کاغذی به الکترونیک موجب کاهش ۳۰ درصدی در هزینه ها خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: گذار از آزمون های مداد کاغذی به الکترونیک موجب کاهش ۳۰ درصدی در هزینه ها خواهد شد.

به گزارش روزنامه اخبارکیش از خبرگزاری مهر ، دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به برگزاری دو آزمون حساس المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی و دکتری تخصصی پزشکی به صورت الکترونیک، هزینه های استهلاک و مقایسه دو آزمون مداد کاغذی و الکترونیک را محاسبه کرد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور با اشاره به برگزاری آزمون ها به شیوه الکترونیک و کاهش ۳۰ درصدی هزینه ها در این خصوص اظهار داشت: در این راستا مقرر شده است دو آزمون المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی با آمار تخمینی ۳ هزار و ۴۸۶ شرکت کننده و دکتری تخصصی پزشکی با ۱۲ هزار و ۶۷۵ ثبت نام اولیه، با امکان سنجشی و با توجه به توزیع دانشجویان در کلان مناطق آمایشی برگزار شود.

وی افزود: در حال حاضر ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در سطح کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۳۴ دانشگاه یعنی حدود ۵۲ درصد و با ظرفیتی بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ صندلی در حال برگزاری آزمون های درون دانشگاهی و برخی از آزمون های ملی در گروه های کوچک فراگیران به صورت الکترونیکی هستند.

حیدرزاده یادآور شد: با توجه به ظرفیت ورودی رشته پزشکی به عنوان یکی از رشته های پر متقاضی (۶ هزار و ۸۹۳ نفر در دانشگاه علوم پزشکی در سال ۹۸)، توسعه مراکز سنجش به ۱۲ مرکز و ۳ هزار صندلی دیگر در سطح کشور و با توزیعی مناسب را به خصوص در کلان منطقه آمایشی ۱۰ می طلبد.

وی تاکید کرد: بیش از ۶۰ درصد مراکز سنجش دانشگاهی مورد بررسی های اولیه از لحاظ انطباق با استانداردهای اولیه قرار گرفته و ۹۰ درصد میزان انطباق خود با استانداردهای کالبدی را مورد ارزیابی درونی قرار داده اند که بررسی ها بعد ازمحاسبه هزینه های استهلاک و مقایسه دو آزمون مداد کاغذی و الکترونیک، نشانگر کاهش هزینه ۳۰ درصدی در گذار از آزمون مداد کاغذی به الکترونیک است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی افزود: این صرفه جویی در کنار سایر مزیت های این آزمون از بازخورد سریع، کیفیت سئوالات و انعطاف تنوع آزمون تا توان حرکت آن به سمت روش های آزمون سازی نوین همچون نظریه پرسش پاسخ، آینده ای درخشان را در این خصوص نوید خواهد داد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : خبرگزاری مهر
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.