روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 5953
  پرینتخانه » اجتماعی, ایران تاریخ انتشار : 26 مرداد 1399 - 13:49 | | ارسال توسط :
سخنگوی وزارت بهداشت:

کرونا جان ۱۶۱ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۴۱ هزار و ۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۱ نفر تا روز شنبه، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.
کرونا جان ۱۶۱ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۴۱ هزار و ۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۱ نفر تا روز شنبه، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: تا ظهر روز شنبه (۲۵مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۴۳ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۳۴۱ هزار و ۷۰ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه تا روز شنبه، ۱۶۱ بیمار کووید- ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون دو میلیون و ۸۳۶ هزار و ۲۵۲ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار هستند، افزود: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی گفت: در استان هرمزگان اسفند پارسال شاهد خیز خفیف و در فروردین شاهد خیز متوسط اپیدمی کرونا را شاهد بودیم  و از نیمه دوم اسفند خیز شدید این بیماری از نظر تعداد موارد ابتلا و بستری کرونا مشاهده شد و در پایان خرداد تعداد موارد ابتلا و بستری بیماری کووید- ۱۹ در این استان به اوج خود و بیشترین میزان از زمان شروع  اپیدمی کرونا رسید.

لاری افزود: با همکاری مردم استان هرمزگان و رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و نیز تلاش کادر بهداشتی و درمانی از اول تیر نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در استان هرمزگان نزولی شد اما با وجود آن وضعیت اپیدمی کرونا در این استان همچنان حساس و شکننده است به طوری که هفته گذشته دو شهرستان دیگر این استان به شهرهای قرمز اضافه شدند.

ابوموسی زرد شد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هم اکنون پنج شهر استان هرمزگان شامل کیش، پارسیان، جاسک، قشم و میناب در وضعیت قرمز کرونا هستند و شهرستان بندرلنگه در وضعیت هشدار است البته جزیره ابوموسی این استان که تنها منطقه سبز و بدون کرونا در ایران بود هفته گذشته زرد شد.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان هرمزگان ۸۷.۲۵ درصد است که البته بیشترین میزان رعایت این پروتکل‌ها در بیمارستان‌ها و داروخانه‌های این استان و کمترین آن در پایانه های مسافری درون شهری و آرامستان‌های استان هرمزگان است.

لاری ادامه داد: از مردم استان هرمزگان درخواست داریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، استفاده حداکثری از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی کمک کنند تا روند کاهش موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان تداوم داشته باشد و شهرستانهای این استان هر چه زودتر از وضعیت قرمز و هشدار خارج شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از همه مردم کشور به خصوص مردم استان هرمزگان می‌خواهیم از سفرهای غیر ضروری به شهرهای دیگر خودداری کنند.

وی افزود: به کادر بهداشت و درمان کشور که در این شرایط سخت واقعاً با جانفشانی و فداکاری، سختی‌ها را به جان خریده و در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند خدا قوت می‌گوییم و قطعاً بدانند که تلاش و ایثارگری آنان در تاریخ ایران ماندگار می‌شود.

لاری گفت: همچنان از همه مردم کشور می خواهیم که با رعایت اصول سه گانه پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک در اماکن عمومی، رعایت فاصله ۱.۵ تا دو متری از یکدیگر و شستن مداوم دست ها کمک کنند تا هر چه زودتر زنجیره انتقال ویروس کرونا را در کشور بشکنیم.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.