روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 7622
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 01 مهر 1399 - 14:54 | | ارسال توسط :

کشت محصولات خارج از فصل در زمین های هرمزگان آغاز شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: کشت محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل در ۵۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان آغاز شد.
کشت محصولات خارج از فصل در زمین های هرمزگان آغاز شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: کشت محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل در ۵۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان آغاز شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، رضا امیرزاد پیش بینی کرد: امسال به دلیل بهره گیری از بذر مرغوب و رعایت اصول فنی افزون بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات خارج از فصل برداشت می شود.
وی اظهار داشت: ۱۷ نوع از محصولات سبزی و صیفی در استان کشت می شود که شامل، بادمجان، گوجه فرنگی، خیار، پیاز و فلفل است.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی هرمزگان خاطر نشان کرد: شهرستان های بندرعباس، میناب، حاجی آباد، بندرخمیر و پارسیان از مناطق مهم تولید نشاء در استان شناخته شده اند.
امیرزاد بیان داشت: کشت این محصولات در هرمزگان از اواسط شهریورماه آغاز و تا مهرماه ادامه دارد که برداشت آن نیز اواخر آبان ماه تا اردیبهشت ماه سال آینده است.
وی تصریح کرد: محصول برداشت شده علاوه بر مصرف هرمزگان به استان های تهران، فارس، اصفهان و کشورهای عمان، قطر و عراق نیز ارسال می شود.
در حال حاضر وسعت زمین‌های کشاورزی هرمزگان ۱۵۶هزارهکتار با تولید سالانه ۲میلیون و ۹۰۰هزارتن محصول باغی و زراعی است.
استان هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال و تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل، داشتن ظرفیت دروازه های صادراتی، نقش راهبردی در رونق و جهش تولید برعهده دارد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.