روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 15470
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 02 فروردین 1400 - 17:37 | | ارسال توسط :

کشف و معدوم کردن ۲ هزار و ۶۷۴ کیلوگرم مواد غذایی و لوازم آرایشی فاسد در کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از کشف و معدوم کردن ۲ هزار و ۶۷۴ کیلوگرم مواد غذایی و لوازم آرایشی فاسد در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما . دکتر رضانیا با بیان اینکه در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ۶ تیم بازرسی بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بازرسی می‌کنند، گفت: برنامه بازرسی به صورت مستمر در تمام ایام و روز‌های تعطیل انجام می‌شود.
وی افزود: واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش در راستای تشدید کنترل و پایش سلامت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و اماکن عمومی ۲ هزار و ۴۹۳ بازدید انجام داده و توصیه‌های لازم را به متصدیان ارایه کردند.

دکتر رضانیا افزود: از ۱۵ اسفند سال گذشته تا پایان سال ۲ هزار و ۶۷۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و لوازم آرایشی بهداشتی تاریخ مصرف گذشته در جزیره کیش کشف و امحا شد.

وی گفت: ۶ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، ۸ موردنمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی و ۲۲مورد نمونه برداری از نان برای بررسی جوش شیرین از دیگر فعالیت‌های واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش در این ایام بوده است.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: این تیم‌های بازرسی موظفند پوشش نظارتی کامل را بر اماکن اقامتی و مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی به‌ویژه مراکز و اماکن حساس داشته باشند.

دکتر رضانیا گفت: رعایت بهداشت فردی، استفاده از دستکش و ماسک و کلاه و روپوش، دارا بودن کارت تندرستی، رعایت بهداشت عمومی و بهسازی محل از مهمترین نکات بهداشتی است که بازرسان بهداشتی به آن اهمیت می‌دهند.

رضانیا افزود: به منظور رفاه حال ساکنان و مسافران، کارکنان حوزه بهداشت کیش در تمامی ساعات شبانه روز با شماره تلفن ۰۹۳۴۷۶۹۰۱۹۹، ۰۹۳۶۶۸۵۸۰۸۵ وشماره ۰۷۶۴۴۴۲۳۳۱۱ در ساعات اداری آماده پاسخگوی شکایات بهداشت محیطی هستند. با وجود اماکن تفریحی و گردشگری و ورود مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: از ۱۵ اسفند نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به منظور حفظ سلامت کیشوندان و مسافران افزایش یافته است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.