روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 29765
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1401 - 11:04 | | ارسال توسط :

کلاهبرداری با شگرد جمع آوری زکات فطره

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کیش درخصوص کلاهبرداری به بهانه پرداخت زکات فطره هشدار داد و گفت: کلاهبرداران همیشه از غفلت و ناآگاهی افراد استفاده می‌کنند.
کلاهبرداری با شگرد جمع آوری زکات فطره

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، سرگرد محسن بابایی افزود: کلاهبرداران در مناسبت‌های مختلف نسبت به ارسال پیامک‌های جعلی به کاربران برای اعمال مجرمانه خود اقدام می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با ارسال پیامک‌های جعلی با سوء‌استفاده از نام و اعتبار سامانه‌های دولتی همچون عدل ایران قوه. قضائیه، سامانه همتا وزارت صمت و سایر سامانه‌های دولتی به منظور ایجاد دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن‌همراه و حساب‌های مالی فریب‌خوردگان اقدام می‌کنند.

سرگرد محسن بابایی تصریح کرد: در این شیوه با ارسال پیامک‌های جعلی حاوی لینک یا پیوند‌های آلوده به افراد با ترغیب یا تهدید کاربران به نصب آن لینک یا نرم‌افزار آلوده بر روی گوشی تلفن‌همراه فرد اقدام می‌کنند.

وی افزود: با آسیب‌شناسی بر روی مالباختگان علت اصلی وقوع جرائم سایبری در میان این فریب‌خوردگان، شتاب‌زدگی در پاسخ به درخواست‌های دریافتی از سوی مجرمان سایبری، بی‌توجهی به هشدار‌های سایبری و طمع نسبت به پیشنهادات کاذب و فریبنده بدون تفکر و تعقل است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کیش گفت: ساکنان جزیره کیش با بی‌توجهی به پیام‌های ارسالی توسط مجرمان با شماره تلفن‌های شخصی، از باز کردن لینک یا نصب نرم‌افزار‌هایی که در قالب پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود، خودداری کنند.

سرگرد محسن بابایی خاطرنشان کرد: افراد در صورت نصب ناآگاهانه هرگونه بدافزار بر روی گوشی تلفن‌همراه که باعث هک گوشی تلفن همراه آن‌ها شده بلافاصله پس از تهیه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات تلفن همراه خود با مراجعه به تنظیمات گوشی تلفن‌همراه و برگشت به تنظیمات اولیه کارخانه، زمینه دسترسی غیر مجاز از گوشی تلفن‌همراه خود را متوقف کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.