روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 31341
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 20 خرداد 1401 - 10:15 | | ارسال توسط :

کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی با وعده نام نویسی سهام عدالت

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش از کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی با وعده نام نویسی سهام عدالت و یارانه‌ها در جزیره کیش خبر داد.
کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی با وعده نام نویسی سهام عدالت

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، سرگرد محسن بابایی افزود: کلاهبرداران و افراد سودجو با طراحی صفحات جعلی و اپلیکیشن‌های تقلبی در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و یارانه معیشتی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی افزود: در این روش مجرمان با ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی مردم مشروط به مراجعه به لینک یا پیوند درج شده در پیامک، گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان را به صفحات جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت می‌کنند.

سرگرد بابایی تصریح کرد: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاومی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات محرمانه بانکی متقاضیان را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و یا نصب یک بدافزار در گوشی آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی افزود: امسال ۲۰ نفر از ساکنان شکایت‌های خود را در خصوص کلاهبرداران فضای مجازی در پلیس فتا تشکیل داده اند و مبالغ کلاه برداری شده از انان نیز در حدود ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرگرد بابایی گفت: پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش پس از بررسی پرونده‌ها اقدام به شناسایی محل کلاهبرداران کرده است و با توجه به اینکه هیچکدام از متهمان ساکن جزیره کیش نیستند پرونده برای انجام مراحل قانونی به پلیس‌های فرماندهی استان‌های محل سکونت کلاهبرداران ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه هیچ نهاد و دستگاه دولتی و حاکمیتی با شماره تلفن همراه شخصی به افراد پیامک ارسال نمی‌کنند توصیه کرد: شهروندان در مواجهه با این پیامک‌ها به هیچ عنوان لینک ارسالی را باز نکنند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: شهروندان هرگونه تماس تلفنی، پیامک یا لینک ارسالی برای ثبت نام یارانه، سهام عدالت را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش‌های مردمی ارسال کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.