روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 46581
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 15 آذر 1402 - 12:50 | | ارسال توسط :
در واکنش به اتهامات مشاور امنیت ملی آمریکا؛

کنعانی: آمریکا با تداوم حمایت از اسرائیل مسئول نهایی وضعیت تنش در منطقه است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا با تداوم حمایت بدون قید و شرط از رژیم آپارتاید اسرائیل و ارسال مستمر و گسترده بمب ها و سلاح های مرگبار بِه این رژیم، مسئول اصلی جنایات جنگی جاری رژیم در غزه و مسئول نهایی وضعیت تنش در منطقه است.
کنعانی: آمریکا با تداوم حمایت از اسرائیل مسئول نهایی وضعیت تنش در منطقه است

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات جیک سولیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، گفت: اظهار نگرانی آمریکا نسبت به مقوله امنیت در منطقه در حالیکه واشنگتن در حال حمایت تمام عیار از جنگ و جنایت و نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی است، بیشتر به یک طنز تلخ شبیه بوده و نشانه نفاق آشکار دولت آمریکاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه امنیت در منطقه غرب آسیا مقوله‌ای یکپارچه، بسیار به هم پیوسته و مرتبط است، تصریح کرد: برخلاف ادعاهای مقامات دولت آمریکا، حضور نظامی این کشور در جغرافیای خشکی و آبی منطقه، هیچگاه امنیت ساز نبوده و دولت آمریکا با طرح ها و مداخلات غیرقانونی خود امنیت و منافع نامشروع رژیم صهیونیستی را به قیمت نا امن کردن کشورهای منطقه و نقض حقوق ملت فلسطین دنبال کرده است. واضح است که سرنوشت فلسطین تنها بدست مردم آن رقم خواهد خورد.

کنعانی افزود: مسئولیت تأمین امنیت در منطقه بعهده کشورهای منطقه است و در صورت عدم مداخله خارجی، با همکاری جمعی کشورهای منطقه قابل تأمین است.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: دولت آمریکا با تداوم حمایت بدون قید و شرط از رژیم آپارتاید اسرائیل و ارسال مستمر و گسترده بمب ها و سلاح های مرگبار بِه این رژیم، مسئول اصلی جنایات جنگی جاری رژیم در غزه و کرانه غربی علیه فلسطینیان و مسئول نهایی وضعیت تنش در منطقه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یک بار دیگر بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه نیروی نیابتی نداشته و گروه های مقاومت در کشورهای منطقه کاملاً مستقل و بنا بر صلاحدید و تصمیم خود در ارتباط با امنیت کشورهای خود و یا حمایت از ملت مظلوم فلسطین عمل می کنند.

کنعانی همچنین با تاکید بر احترام و پایبندی جمهوری اسلامی ایران بِه مقررات دریانوردی بین المللی و نقش موثر ایران در تأمین امنیت آبها و گذرگاه‌های آبی بین‌المللی، فرافکنی مقامات آمریکایی را مفید و منجر به کاهش تنش در منطقه ندانست.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.