روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 14235
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 01 اسفند 1399 - 12:52 | | ارسال توسط :

کیش، گل همیشه بهار ایران زمین

جزیره کیش، امسال هم با کاشت پنج و نیم میلیون بوته گل فصلی زودتر از دیگر شهر‌های کشور به استقبال بهار رفته است.

به گزارش  روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، کارشناس فضای سبز شرکت عمران آب و خدمات کیش با اشاره به اینکه مساحت فضای سبز در کیش ۵۸۰ هکتار است، گفت: سرانه فضای سبز در کیش به ازای هر نفر ۱۵۰ متر مربع است و این مقدار ۶ برابر استاندارد جهانی و ۹ برابر میانگین کشوری است.
برخوردار با بیان اینکه کاشت گل و نهال و توسعه فضای سبز در زیبا سازی شهری و ارتقای سلامت روحی و نشاط اجتماعی تاثیر بسزایی دارد افزود: گل کاری میادین و خیابان‌های کیش از اول مهر آغاز شده و تاکنون ۵ میلیون بوته گل در کیش کاشته شده است.
وی افزود:انواع گل‌های کاشته شده در فضای سبز کیش شامل پریوش، آهار، رعنا، کوکب، همیشه بهار، اطلسی، شمعدانی، و آلیسوم هستند که این گل‌ها تا اواخر اردیبهشت مهمان کیش هستند.
کارشناس فضای سبز شرکت عمران آب و خدمات کیش گفت: علاوه بر گل کاری از ابتدای امسال سی و هشت هکتار درختکاری شامل درختان نخل، تیبی تیا، کردیا، جاتروفا، کنوکارپوس و درختچه شامل شمشاد اهوازی و کاغذی به فضای سبز کیش افزوده شده است.
برخوداربا اشاره به اینکه درخت نخل با آب و هوای کیش سازگاری مناسبی دارد افزود: از سال‌های گذشته تا کنون ۶ هزار نفر نخل در کیش کاشته شده و با برنامه ریزی‌های انجام شده کاشت ۴۰۰ نفر نخل در محور پارک طلوع تا غروب کیش در دستور کار قرار گرفته است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.