روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 24332
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 14 آذر 1400 - 12:30 | | ارسال توسط :

کیش با ۷۴ هزار بیمه شده همچنان فاقد درمانگاه تامین اجتماعی است

مطالبه به حق کیشوندان برای داشتن یک درمانگاه تامین اجتماعی، از جمله وعده های مدیران عامل این منطقه است اما تا به امروز این وعده ها محقق نشده و سرابی بیش نبوده است.
کیش با ۷۴ هزار بیمه شده همچنان فاقد درمانگاه تامین اجتماعی است

به گزارش روزنامه اخبارکیش، سال هاست که کیشوندان در انتظار احداث یک درمانگاه عمومی تامین اجتماعی هستند و مدیران یکی پس از دیگری آمده اند و رفته اند و وعده ساخت یک درمانگاه تامین اجتماعی را داده اند اما هیچ آبی از وعده ها و نشست ها و جلسات مدیران در این راه برای کیشوندان گرم نشده است.

نیاز به وجود درمانگاه تامین اجتماعی در جزیره کیش یک ضرورت است که امام جمعه کیش نیز چندی پیش در دیدار با اعضاء هیئت مدیره بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش بر این موضوع تاکید کرده است.

در هر دوره مدیران با حضور در جزیره کیش و آگاهی از نیاز مردم به وجود درمانگاه تامین اجتماعی در این راستا وعده هایی می دهند و می روند و ساکنان کیش همچنان در انتظار مدیر بعدی می مانند و وعده هایی دیگر.

امام جمعه کیش در این دیدار تصریح کرد: تامین اجتماعی به جای انتقال میلیاردها پول و سرمایه مردم جزیره کیش به استان هرمزگان و تهران، باید نسبت به ایجاد یک درمانگاه در این منطقه که شایسته کیشوندان است اقدام کند.

در دوره مدیریت علی اصغر مونسان، مدیرعامل اسبق سازمان منطقه آزاد کیش بود که مدتی کیشوندان به دلیل مشکلات بین سازمان تامین اجتماعی و بیمارستان از امکان استفاده از بیمه برخوردار نبودند که پس از مدتی این مشکل حل شد اما حل مقطعی مشکلات به کیشوندان آسیب وارد می کند.

پس از مونسان، محمد ابراهیم انصاری لاری نیز با اشاره به اهمیت وجود درمانگاه تامین اجتماعی و حل مشکلات مردم اهتمام ویژه ای در این راه داشت اما عمر مدیریت وی کفاف نداد تا حرکت مثبتی در این راه انجام شود.

با روی کار آمدن غلامحسین مظفری نیز صحبت هایی در این مورد شد ولی حرکت کارسازی نشد و مدت زمان مدیریت وی نیز به سر آمد.

جعفر آهنگران مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش نیز دو ماه پیش ( ۱۹ آبان ۱۴۰۰) در دیدار با مریم امیری مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان هرمزگان خبر از جانمایی زمین برای ساخت یک باب درمانگاه عمومی با هدف رفع نیاز بیمه شدگان داد اما باز هم خبری از ساخت بیمارستان نیست.

در گزارشی که از این دیدار منتشر شده آمده است: مدیران سازمان تامین اجتماعی استان هرمزگان امروز نوزدهم آبان از زمین پیشنهادی برای ساخت این درمانگاه بازدید می‌کنند و پس از تایید و تصویب، عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.به گفته جعفر آهنگران امکانات و رشته‌های مختلف پزشکی از قبیل پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامایی، واحدهای پاراکلینیکی تزریقات پانسمان، داروخانه آزمایشگاه و بنابر ضرورت رادیولوژی برای ساخت این مرکز درمانی در نظر گرفته شده است که امکان ایجاد بخش‌های تخصصی نیز برای آن وجود دارد.

علی عرب معاون عمرانی و زیربنایی وقت سازمان منطقه آزاد کیش نیز در تشریح چگونگی اجرای این طرح بیان داشت: متراژ ساخت مرکز درمانی مورد نظر مطابق با استاندارد ها، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع در زمینی به وسعت ۳ هزار متر مربع می‌باشد و جانمایی زمین در نزدیکی مصلی بزرگ کیش خواهد بود.

عرب  مدت زمان مورد نیاز برای انجام عملیات اجرایی این مرکز درمانی را یک بازه زمانی ۱۵ تا ۱۶ ماهه عنوان کرد و گفت:در آینده نزدیک شاهد آغاز این عملیات خواهیم بود و پس از بهره برداری، ساکنان، مسافران و گردشگران می‌توانند از خدمات مرکز درمانی تامین اجتماعی کیش استفاده کنند.

اما پس از گذشت نزدیک به دو ماه از آن زمان هیچ صدا و خبری از ساخت چنین مرکزی دیده و شنیده نمی شود.

اگر چه تمامی خبرها سال هاست که از مکاتبات و پیگیری ها از سوی سازمان منطقه آزاد کیش به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط مدیرعامل و مدیران فرهنگی و اجتماعی این سازمان حکایت دارند اما در اصل و واقعیت ماجرا، اتفاق مثبتی در این رابطه در کیش نیافتاده و این مطالبه مردمی همچنان به قوت خود باقی است.

با توجه به رویکرد مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش و شعار شفافیت و اهمیت توجه به نیازها و درخواست های مردمی انتظار می رود در این دوره از مدیریت این مطالبه به حق مردم که امام جمعه کیش نیز بارها بر آن تاکید داشته اند در مسیر صحیح قرار گرفته و به سرانجام برسد.

ای کاش به عنوان یک مسئولیت اجتماعی تمامی ارگان ها و نهادهای مستقر در کیش به ویژه نهادهای حوزه قضایی کشور به عنوان مدعی العموم وحافظ حقوق مردم در صورت تعلل مسئولان به این عرصه ورود کرده و مشکلات بی شماری را که هر روز بر گرده کارگران و ساکنان تلاشگر کیش بیش از پیش فشار آورده و زندگی را برایشان دشوارمی کنند ببینند و برای رفع آن قدمی بردارند هر چند کوچک.

بر اساس این گزارش بالغ بر ۳۵ هزار بیمه شده اصلی و بیش از ۷۰ هزار بیمه شده کلی در کیش ثبت شده است، به همین منظور مسئولان معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش طی مکاتباتی با سازمان تامین اجتماعی استان هرمزگان، این امر را برای رفاه حال ساکنان جزیره در دستور کار خود قرار دادند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.