روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 19190
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 15 تیر 1400 - 16:37 | | ارسال توسط :

کیش میزبان نخستین دوره مسابقات سیلینگ کشور شد

جزیره کیش میزبان اولین دوره مسابقات سیلینگ کشور در پنج کلاس کایت بردینگ ، ویندسرفینگ ، هابی ۱۶ ، لیزر و آپتیمیست شد.
کیش میزبان نخستین دوره مسابقات سیلینگ کشور شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، مدیرعامل ورزش و تفریحات سالم کیش روز سه شنبه اظهار داشت: این جزیره در دهه های گذشته از پیشتازان حوزه ورزش کشور بوده و اکنون در حال برنامه ریزی برای برگزاری نخستین دوره مسابقات سیلینگ کشور است.

عزیز الله فرضی پور اظهار داشت: وجود خطوط ساحلی گسترده ، آبهای شفاف و لاجوردی و قرارگیری در مسیر باد خیز خلیج فارس، کیش را به یکی از قطب های اصلی ورزش های بادبانی و دریایی کشور تبدیل کرده است.

وی افزود : در بین رشته های ورزشی دریایی، رشته های سیلینگ از المپیک ۱۹۰ در تمامی رویدادهای المپیکی بشکل پیوسته حاضر بوده و امروزه این رشته های ورزشی علاوه بر المپیک ، در بازی های آسیایی و بازی های جهانی ساحلی حضور پر رنگی دارند ، بر این اساس در مناطق و شهرهای ساحلی باید از ظرفیت های اقلیمی در جهت گسترش آن در بین جوانان استفاده کنیم.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم گفت : مقرر شده مسابقات سلینگ با حمایت سازمان منطقه آزاد ، موسسه ورزش و تفریحات سالم و بخش خصوصی کیش هر ساله در نیمه دوم آبان ماه به مناسبت روز ملی کیش برگزار خواهد شد.

وی یاد آور شد: این رقابت ها در سال ۱۴۰۰ نیز در پنج کلاس کایت بردینگ ، ویندسرفینگ ، هابی ۱۶ ، لیزر و آپتیمیست بمدت ۶ روز برگزار می شود.

اولین دوره رقابت های قهرمانی کشوری و انتخابی تیم ملی کایت بردینگ در اردیبهشت ماه ۹۸ به میزبانی جزیره زیبای کیش برگزار شد.

کیش دارای  ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی است‌.

هم اکنون ۴۰ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

جزیره کیش هم اکنون ۴۳ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.