روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18221
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 18 خرداد 1400 - 17:33 | | ارسال توسط :

کیش ۲ مدرسه در حال احداث دارد

مدیر آموزش و پرورش کیش گفت: این جزیره برای توسعه سطح سرانه آموزشی ۲ مدرسه با ۲۷ کلاس درس در دست ساخت دارد.
کیش ۲ مدرسه در حال احداث دارد

به گزارش ثروت نیوز به نقل از ایرنا، پرویز حیدری راد روز سه شنبه در آیین بازدید از مراحل ساخت مدرس ۱۸ کلاسه شهرک نوبنیاد اظهار داشت: این مدارس در میدان آریا شهرک نوبنیاد احداث می شود که شامل یک مدرسه ۱۸ کلاسه و یک مدرسه ۹ کلاسه است.

وی اضافه کرد: مدرسه ۹ کلاسه با عنوان مدرسه شهید سیدین توسط خیران جزیره کیش و مدرسه ۱۸ کلاسه شهرک نوبنیاد نیز توسط شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد احداث می شود که هر ۲ مدسه به علت تراکم بالای دانش آموزان ابتدایی در این منطقه احداث می شود.

وی اضافه کرد: شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش در نظر دارد یک مدرسه ۱۸ کلاسه دیگر نیز در این میدان احداث کند که با اتمام این سه طرح تمام نیاز دانش اموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه دور اول شهرک نوبنیاد جزیره کیش از لحاظ زیرساخت های فیزیکی آموزشی مرتفع می شود.

عبدالنبی شرفی سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز در این بازدید گفت: این شرکت سعی می کند تا پایان امسال یکی از مدارس ۱۸ کلاسه احداث و در اختیار آموزش و و پرورش قرار بگیرد که در این راستا پیگیری های لازم از سازمان منطقه آزاد انجام خواهد شد.

کیش دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است.

در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با ۴۴ هزار نفر جمعیت و بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.