روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 27411
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 03 اسفند 1400 - 12:13 | | ارسال توسط :

گذر از روزهای سخت نیاز به همدلی و همراهی دارد نه تخریب

روزهای سخت تحریم و مشکلات اقتصادی نمود خود را در سراسر کشور داشته است و مناطق آزاد نیز به واسطه همین رویکردها و افزون بر آن بی مهری های مسئولان ارشد در کشور با این مشکلات بیش از سرزمین اصلی در طی سال های اخیر دست و پنجه نرم کرده است.
گذر از روزهای سخت نیاز به همدلی و همراهی دارد نه تخریب

به گزارش روزنامه اخبار کیش، بی تردید جزیره کیش ماه ها، هفته ها و روزهای سختی را پشت سر گذاشته است و بی ثباتی مدیریت یکی از دلایل درگیر شدن با این سختی هاست اما این اتفاق مربوط به امروز و دیروز کیش نیست و بیش از یک دهه است که این معضلات گریبان گیر کیش شده و منتسب کردن مشکلات کیش به سه ماهه اخیر توسط یکی از رسانه های کشوری آن هم به دلیل داشتن سرپرست امری عجیب و دور از ذهن است.
از سال ۱۳۸۵ بود که کیش به یکباره روی دیگرسکه اقتصاد و چالش های آن را به چشم دید و تا امروز این چالش ها ادامه دارد و نمی توان این مشکلات را به چند ماه اخیر ارتباط داد.
روزهای گذشته یکی از رسانه های کشور در گزارشی به مشکلات عدیده ای که جزیره کیش و همچنین بسیاری از مناطق آزاد کشور با آن روبرو هستند پرداخت که البته این گزارش مشکلات موجود را به طور مستقیم به وجود سرپرست در این منطقه و کم کاری سرپرست جدید مرتبط دانسته است در حالیکه این مسئله واقعیت ندارد و معضلات کیش سال هاست که در این جزیره چادر زده و تا مسئولان ارشد کشور به اهمیت توجه به قوانین مناطق آزاد و اجرایی کردن آن باور نداشته باشند چه با مدیرعامل و چه با سرپرست بی شک ادامه دار خواهد بود.
محمدرضا لواسانی در مدت حضور خود در این جزیره مرجانی همواره در میان مردم و در کنار مردم بوده است و گواه این مطلب کیشوندانی هستند که با وی رو در رو به صحبت پرداخته اند.
برخورد وی با متخلفان و کاهش هزینه های اضافه در سیستم و جلوگیری از اعمال سلیقه ها به ویژه در استخدام نیروهای جدید، ساماندهی نیروهای موجود و پرهیز از ریخت و پاش های درون سازمانی و ارتباطات و روابط به جای ضابطه شاید به مذاق برخی از دوستان خوش نیامده است که مشکلات بیش از یک دهه کیش را به پای سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش نوشته اند.
در ماه های گذشته یکی از مهمترین مسائل و دغدغه هایی که لواسانی بارها بر آن تاکید و حتی نظارت داشته ودستوراتی را در این مورد صادر کرده است برخورد با بروکراسی های اداری دست و پا گیر و حل مشکلات فعالان اقتصادی در این حوزه بوده است و در این مسیر از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز برای پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی دعوت کرده و خود نیز پیگیر رفع مشکلات بوده است که کمتر در میان مدیران گذشته دیده شده است.
بی تردید حمایت از مدیران مردمی از سوی مردم و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران و همراهی و همدلی مدیران و توجه مسئولان ارشد کشور تنها راهکاری است که می تواند در شرایط سخت تحریم و مشکلات اقتصادی بر معضلات موجود فائق آمد.
اما مشکل مسکن در جزیره کیش به طور حتم مسئله ای نیست که یک ساله یا یک هفته ای حل شود و در این راه تنها مدیرعامل نمی تواند سنگ های پیش روی مشکل مسکن را بردارد چرا که تولید مسکن و حل مشکلی به این بزرگی نیازمند برنامه ریزی های مدون کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در کنار همراهی و همیاری مجلس، دولت و هیئت مدیره سازمان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های صحیح و قدرت اجرایی بالایی است که به مدیرعامل سازمان داده می شود.
امام جمعه محترم کیش نیز خود به این مسئله واقف بوده و به آن اذعان دارند که یک دست صدا ندارد و برای حل مشکلات همه مسئولان کشوری و منطقه ای همچنین سرمایه گذاران و مردم باید با هم همصدا و هم قدم شوند.
تخریب مدیران و بهره گیری سوء از مشکلات موجود در کیش برای رفع خواسته ها و درخواست های شخصی گاه در بین برخی از افراد دیده می شود که بی شک این نوع سهم خواهی ها نمی تواند رافع مشکلات جزیره کیش باشد و نه تنها دغدغه ای از مردم رفع نمی کند بلکه سدی در برابر برخورد با معضلات و پیگیری حل آن ها خواهد بود.

| منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.