روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 40818
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 02 خرداد 1402 - 17:10 | | ارسال توسط :

گفت‌وگوی تلفنی وزاری ایران و عراق درباره راه آهن شلمچه- بصره

وزیر راه و شهرسازی کشورمان امروز در گفتگوی تلفنی با وزیر حمل و نقل عراق ضمن بررسی آخرین روند پروژه ریلی شلمچه به بصره، در خصوص موضوعات سفرهای اربعین زوار ایرانی و برگزاری اجلاس وزرای حمل‌ونقل در بغداد گفت‌وگو کردند.
گفت‌وگوی تلفنی وزاری ایران و عراق درباره راه آهن شلمچه- بصره

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«مهرداد بذرپاش» در تماس تلفنی با «رزاق محیبس السعداوی» وزیر حمل ‌و نقل جمهوری عراق پروژه راه آهن شلمچه به بصره و اقدامات دولت عراق در تملک اراضی مسیر این خط ریلی را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این گفتگوی تلفنی بر مسئولیت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی در پیگیری ساخت خط ریلی شلمچه به بصره و مسئولیت مدیرعامل راه‌آهن در پیگیری روزانه و مستمر و ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته اشاره کرد.

در نشست فروردین ماه وزرای دو کشور در تهران، دو کشور ایران و عراق برای ساخت خط آهن شلمچه-بصره توافق کردند که بر اساس آن احداث زیرسازی و روسازی و ابنیه موردنیاز مسیر توسط راه‌آهن جمهوری عراق انجام خواهد شد.

پیگیری موضوع سفر زوار ایرانی در اربعین به عتبات عالیات و برگزاری اجلاس وزرای حمل‌ونقل در بغداد در هفته آتی از موضوعات دیگر مورد بحث بود.

هفته آینده کنفرانسی با حضور وزرای حمل و نقل کشورهای همجوار و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بغداد برگزار خواهد شد. این کنفرانس در چارچوب تلاش‌های دولت عراق برای تقویت همکاری‌های اقتصادی انجام گیرد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.