روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 15581
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 07 فروردین 1400 - 16:10 | | ارسال توسط :

۱۲ بازرس مرکز سلامت بر فعالیت اصناف کیش نظارت دارند

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: هم اکنون ۱۲ بازرس مرکز سلامت به صورت شبانه روزی بر فعالیت اصناف مختلف از جمله مراکز گردشگری، عرضه مواد غذایی، رستوران‌ها و هتل‌های این جزیره نظارت دارند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدرضا رضانیا روز شنبه با بیان اینکه وضعیت شیوع ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در جزیره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون زرد اعلام شده است اظهار داشت: در این جزیره بیشتر مراکز پرخطر ابتلا به ویروس کرونا شامل کافی شاپ‌ها و رستوران‌های دارای موزیک زنده است.

وی اضافه کرد: مرکز سلامت کیش طبق مصوبات شورای سلامت به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ۱۲ نفر از بازرسان خود را به صورت شبانه روزی بکار گرفته تا از اصناف مختلف به ویژه مراکز پرتجمع نظارت کامل داشته باشند.

وی یادآور شد: مهم‌ترین هدف شورای سلامت کیش را متناسب با سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدام های پیشگیرانه بوده که این اقدامات با هدف ایجاد تعادل بین معیشت، اقتصاد و سلامت انجام می‌شوند.

تا کنون سه هزار و ۴۶۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در سطح جزیره کیش شناسایی شده که اکنون پنج نفر در بیمارستان بستری هستند و ۲ نفر در نقاهتگاه و ۷۱ نفر نیز در قرنطینه خانگی هستند.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

پذیرش مسافر کیش در تعطیات عید نوروز سال ۱۴۰۰ نیز به نسبت نوروز سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.